Az idős nő, Janet közel 50 éve az ANZ ügyfele. Nemrég miután eladta a házát 750 ezer ausztrál dollárt próbált meg ING számlájára utalni a jobb kamatok miatt. Ehelyett a csalók rávették, hogy a pénzt egy NAB számlára küldje. Jane kapcsolatba lépett az ANZ és a NAB bankokkal, miután rájött, mi történt. A pénzintézetek alkalmazottjai közölték vele, hogy nem sokat tudnak tenni az összeg visszaszerzésének érdekében.
Az egyik bank megalázó összeget, ezer dollárt ajánlott fel kártérítésként az idős hölgynek.
Az Origo korábban megírta, hogy a csalók SMS-ben, telefonon vagy e-mailen, megtévesztéssel, érzelmi manipulálással próbálják rávenni az ügyfeleket, hogy adják ki bizalmas banki adataikat. Emellett előfordulhat, hogy a csalók e-mailben hamis banki honlapra invitálnak vagy egy „vírusírtó" (valójában kémprogram) letöltését kérik. A megkárosított embereknek célszerű a rendőrséghez fordulni.
Forrás: Daily Mail