Egy tréfás kedvű Budapest-rajongó egészen egyedi térképet készített a külföldieknek, de vélhetően a lokálpatrióták is remekül szórakoznak rajta. A térkép komikuma igen egyszerű: az állomások szinte mindegyikéhez rendeltek egy-egy piktogramot, amely a készítője szerint a legjobban jellemzi az állomást.
1896-ban kezdte meg működését a magyar fővárosban a kisföldalatti, amivel elsőként indítottunk földalatti vasutat egész kontinensen. Érdekesség, hogy még valamiben első volt: itt használtak először elektromos motorvonatokat. A kettes metró építését 1950-ben kezdték el, és 1970-re fejeződött be a kivitelezés. A hármas metró építése 20 évig tartott, és az utolsó szakaszát 1990 decemberében adták át. A négyes metró pedig 2014-től szállítja az utazóközönséget, amivel a földalatti vasúti hálózatunk teljes hossza már 39,4 kilométer, összesen 52 állomással.
Van azonban egy csavar a metróhálózatról készült térképben: a magyar nyelv igen sokrétű, így némelyik ábra csak az elnevezésében kapcsolódik a megállóhoz, valójában azonban semmi köze hozzá - írja a Promotions.hu.
Remek kikapcsolódást jelenthet kitalálni, hogy melyik állomáshoz milyen jellegzetességet gondolt a szerző.
Budapest egyéb, valószínűleg csak kevesek által ismert "titkairól" már több alkalommal beszámolt az Origo, köztük a Gellért-hegyhez kapcsolódó két érdekességgel, a hegy alatt rejtőző hatalmas víztározóról és a sétányok padjaihoz kötődő történetről.