Egy hónappal az Alaska Airlines balesete után elbocsátották a rentoni üzem vezetőjét, egyben a 737 MAX program irányítóját a Boeing-től. A fejleményről a vállalat belső elektronikus feljegyzésére hivatkozva írt a Seattle Times.
A lap szerint a döntésről a cég kereskedelmi repülőgépeket gyártó divízójának vezetője értesítette a dolgozókat. A források szerint a most távozó, a felsővezetők közé tartozó Ed Clark 18 éve dolgozott a vállalatnál.
Formailag a vállalat köszönetét fejezte ki eddigi munkájáért, de a Seattle Times úgy értesült, hogy Clark azonnali távozása nem a saját döntése volt.
Clark helyére a 737-es gépek átadásáért felelős alelnök, Katie Ringgold kerül – írja az Airportal. Ringgold nem mérnöki, hanem közgazdasági végzettséggel rendelkezik.
A vállalat emellett megnyitott egy új vezetői pozíciót is, melynek betöltője a kereskedelmi repülőgépek minőségbiztosításáért felel majd.
Ahogy az Origo megírta, az Alaska Airlines balesetét követően több problémát találtak a MAX-családba tartozó egyses repülőgépeknél.
Később a Boeing vezetője maga is elismerte, hogy minőségbiztosítási hiányosságokkal küzdenek.
A probléma súlyát mutatja, hogy idénre a vállalat nem is jelölt meg átadási célszámot új kereskedelmi repülőgépekre. Ehelyett inkább a repülésbiztonsági kérdésekre és a minőség javítására koncentrálnak.