A sajtóban megjelentekkel ellentétben a Magyar Államkincstár informatikai rendszerei megbízhatóan működnek, a kincstár több millió ügyfelének (állampapír, nyugdíj, családtámogatás stb.) nyújt online szolgáltatásokat – közölte a Világgazdaság megkeresésére az állami szervezet. Mint írták, mindenki megkapja a neki járó táppénzt,
a kérelmek beérkezése és feldolgozása a kormányhivatalokban folyamatos, az ehhez szükséges informatikai rendszer a kincstár által teljes körűen biztosított.
Tehát az a probléma, amit többen jeleztek, hogy nem kapták meg időben a nekik járó táppénzt, nem az Államkincstár hibája volt, hanem az illetékes kormányhivatalok lassúsága, vagy a munkáltatói késlekedés okozhat időveszteséget.
Egyébként a jogszabályi előírás szerint, a legtöbb esetben a dolgozó orvosi igazolásának leadását követő nyolc napon belül utalják a neki járó összeget. Az utalás természetesen csak a hiánytalanul leadott dokumentumok esetében történik meg, amennyiben e körben téveszt a munkáltató, úgy az eljárás a hiánypótlások miatt meghosszabbodik. Ez esetben az ügyintézés határideje 21 napra tolódhat ki. A dolgozó kérheti, hogy a táppénz a fizetésével együtt érkezzen, ez esetben erről külön nyilatkozatot kell leadni arról a munkáltatónál.
További részleteket ide kattintva olvashat a témában.