Az újságíróként dolgozó 30 éves asszony azt tette küldetése céljául, hogy felhívja a tömegek figyelmét az emésztőrendszert érintő krónikus gyulladásos betegségekre. Miután valamivel több mint két évvel ezelőtt fekélyes vastagbélgyulladás miatt majdnem meghalt, Holly sürgős műtéten esett át, és azóta egy sztómazsákot hord.
Eleinte hatalmas katasztrófaként élte meg, hogy most már élete végéig ezzel a plusz teherrel kell élnie. Később azonban már azzal szerzett magának hatalmas népszerűséget a TikTokon, hogy követőinek ad tanácsot, nyújt segítséget, és bizonyítja nap mint nap, hogy így is teljes életet lehet élni. Ezzel pedig immár mintegy százezer követőt szerzett.
Megmagyarázhatatlan okból azonban bizonyos csalók meghekkelték és zárolták TikTok-fiókját, így hosszú ideig nem is fért hozzá ennek bevételeihez, aztán hamarosan váltságdíjat is kértek a fiókjának felszabadításáért.
A Daily Starnak adott exkluzív interjújában Holly elmesélte, hogyan vált az értelmetlen kibertámadás áldozatává. "Január 23-án kaptam egy emailt elvileg a TikTok üzemeltetőitől, de csak másnap nyitottam meg azt. Az üzenetben az állt, hogy a hitelesítés és a személyazonosság megerősítése érdekében be kell jelentkeznem a fiókomba. Megadtam a felhasználónevem és a jelszavam, kaptam egy SMS-t a TikToktól egy ellenőrző kóddal, amit aktiválás céljából be kellett írnom a bejelentkezéskor. Miután ezt megtettem, kaptam egy e-mailt, amiben közölték, hogy a TikTok-fiókom e-mail címe megváltozott. Azonnal tudtam, hogy hekkertámadás áldozata lettem. Megpróbáltam ismét bejelentkezni, de akkor azzal szembesültem, hogy a TikTok fiókom már nem létezik" - mesélte a lány.
Holly nemcsak a számlájához kapcsolódó 317 fontot vesztette el, hanem egy támogató közösséget is, amelyet éveken át gondosan épített. Holly szorongása csak tovább fokozódott, amikor a hackerek egy feltételezett "eldobható" telefont használva a Whatsup-on felhívták őt. A csalók 200 fontot kértek tőle a fiókjáért. Ő azonban nem volt hajlandó fizetni, és a helyi rendőrségre is elment, ahol semmiféle segítséget sem kapott.
Miután rájött, hogy átverés áldozata lett, azonnal értesítette a TikTok üzemeltetőjét. Először csak egy automatikus emailt kapott válaszként, és több napba telt, mire végre kapcsolatba tudott lépni a TikTok vezetőségével. Két héttel később egy hosszadalmas folyamat végén végre visszakaphatta jogosultságát saját fiókjához.
Annak ellenére, hogy Holly nagyon örül, hogy a számlája és a fiókja újra a kezében van, reméli, hogy történetével figyelmeztetni tud másokat a lehetséges csalásokra és a fiók visszaszerzésének nehézségeire, valamint arra, hogy ez milyen hatással lehet az emberekre mind mentálisan, mind anyagilag.
Holly végül hangsúlyozta, hogy a TikTok soha nem kéri el a felhasználók számla- és egyéb fiókadatait.
Forrás: Daily Star