Közzétette a tavalyi évről szóló jelentését a nemzetközi zeneipari szervezet, az International Federation of the Phonographic Industry (IFPI). Adataik alapján a zeneipar kifejezetten jó állapotban van: az emberek jóval többet költöttek zenére, mint tavaly előtt. Bár a streamingszolgáltatások erősödésével a hagyományos fizikai hanghordozók eladásai csökkenhetnek, 2023 már a harmadik egymást követő olyan év volt, amelyben nőttek CD-k, hanglemezek eladásából származó bevételek.
Ez nagyjából 10,5 ezer milliárd forintnak felel meg.
Vagyis a több mint 75 ország mintegy 1500 kiadóját tömöríti IFPI szerint ennyit költött a világ tavaly zenére. 2023 a kilencedik olyan év a sorban, amelyben nőttek az iparági bevételek.
A zeneipar képzeletbeli csúcsára tavaly megkérdőjelezhetetlenül Taylor Swift kapaszkodott fel az előadók közül, akinek Eras turnéja minden várakozást felülmúlóan sikeres lett. Swift vezeti anyagaival a streamingszolgáltatók toplistáit is, őt több népszerű k-pop előadó követi: a Seventeen és a Stray Kids nevű dél-koreai fiúbandák számait is tömegek hallgatják.
Taylor Swift anyagai külön is sikeresek, együttesen pedig utolérhetetlen előnyük a többi zeneszámhoz képest.
Külön tekintve azonban nem az övé az első hely, hanem Miley Cyrusé, akinek Flowers című számát 2,7 milliárd alkalommal streamelték.
Cyrust a Calm Down című szám követi Rema és Selena Gomez előadásában (1,89 millárd stream), a harmadik helyen Sza Kill Bill című felvétele áll (1,84 milliárd stream).