A tapasztalatok szerint emiatt egyáltalán nem kellett kompromisszumot kötni az említett két zöldség minőségét és pulton tarthatóságát illetően, és ugyanez igaz a zöldhagymára is, amely a projekt következő tárgya lesz. A csomagolóanyag-csökkentés érdekében tett intézkedéseik ugyanis folytatódnak: a tervek szerint még a nyár előtt eltűnik a műanyag csomagolás az újhagymákról is az áruházlánc üzleteiben.
A cég közleménye szerint ezzel évente 51 tonna műanyagot takarítanak meg, ami azt jelenti, hogy 142 tonnával csökkentik a CO2-kibocsátást - szögezi le a Magyar Mezőgazdaság.
A Jumbo azt a célt tűzte ki, hogy 2025-ben 20 százalékkal kevesebb csomagolóanyagot fog használni, mint 2020-ban.
A beszállítókkal együtt azon dolgoznak, hogy 2030-ra ötven százalékkal csökkentsék a forgalmazott termékekhez kötődő károsanyag-kibocsátást, 2050-re pedig a teljes klímasemlegesség a cél úgy a saját rendszereiket, mint az egyes árucikkek termékpályáját tekintve.