Bemutatta új, a termékek Clubcard-árainak jelzésére szolgáló logóját a brit Tesco, miután a Legfelsőbb Bíróság kimondta, hogy a sárga színű körrel kombinált kék négyzet olyan mértékű hasonlóságot mutat a Lidl logójával, hogy az sérti a német hátterű diszkontlánc védjegyhasználatát. A több éven át húzódó ügy előzményeit az Origo részletesen bemutatta.
A Retail Gazette arról ír, hogy a legnagyobb brit kiskereskedelmi lánc most több millió logót cserél le üzleteiben, melyek új grafikával jelzik a vásárlóknak a Clubcard-programban érvényes árakat a termékekere. Először a mobilapplikációban jelenik az új árlogó, majd májjus 21-ig valamennyi üzletükben végrehajtják a cserét.
Ilyen lesz az új árlogó az áruházláncban:
A Tesco jogi csapatának vezetője elmondta, hogy tavaly már készítettek becslést arról, mennyibe kerül a logócsere, ha a bíróság számukra kedvezőtlenül ítél.
Akkori kalkulációjuk szerint ez most nagyjából 7 millió fontjába kerül a vállalatnak.
Tavaly az év elejétől május 15-ig tartó időszakban a brit Tesco a clubcard árazású termékekből 8,92 milliárd font értékben értékesített a Kantar piackutató adatai szerint, mivel a vásárlók kifejezetten keresik a clubcardos árú termékeket.
Ahogy az Origo megírta, a hagyományos brit kiskereskedelmi láncok és a német hátterű diszkontláncok kiskereskedelmi versenye évek óta tart. Ebben a felek néha meglepő eszközökhöz nyúlnak, például a Tesco egyszer az Aldi áraihoz igazítva tüntette fel a sajátjait.