Ötezer méter magasan haladt az Alaska Airlines légitársaság egyik Boeing MAX 9-es repülőgépe, amikor váratlanul kiszakadt az egyik, használaton kívüli vészkijárati ajtót magában foglaló oldalpanelja. Az incidens után a hatóságok elrendelték valamennyi MAX-9-es gép földön tartását. A vizsgálatok nagyon komoly gondokat tártak fel a Boeingnél és egyik legfontosabb beszállítójánál, a Spirit AeroSystemnél is. A januári baleset után több alkalommal is problémák jelentkeztek a gyártó gépeinél, és ez alaposan megtépázta az egykor mintaértékűnek tartott Boeing hírnevét.
A januári balesetben érintett Alaska Airlines egy ideje nem közölt bevételi adatokat, de biztosra lehetett venni, hogy a céget és a géptípust használó más társaságokat is nagyon komolyan érintette a MAX-9-es gépek kivonatása a forgalomból, melyek miatt át kellett szervezniük járataikat.
A társaság most az amerikai tőzsdefelügyelethez eljuttattott jelentésében számol be arról, hogy
160 millió dollárra (kb. 58 milliárd forint) teszik azt a kieső bevételt, amit az első negyedéven a katasztrófa következményeként elszenvedtek, beleszámítva az átszervezések miatti többletköltségeiket
– írja a Quartz a dokumentum alapján.
Jó hírt jelent ugyanakkor, hogy az Alaska Airlines közlése szerint ezt az összeget a Boeing kompenzációként már kifizette nekik. Egyúttal jelezték, megállapodásuk értelmében számítanak még kártérítésre a gyártótól, de azt nem közölték, mekkora összegről van szó.
A Boeingtől most a hatóságok, az utazóközönség, és a befektetők is azt várják, hogy az idei évben legyen úrrá a felmerült, súlyos, a akár a közlekedés biztonságát is veszélyeztető minőségügyi problémákon. A kialakult helyzet már több vezető állásába került a cégnél, és hivatalosan nem is jelöltek meg 2024-re működési célszámokat. Azaz nem a minél több repülő átadására, hanem a nyilvánvalóvá vált gondok megoldására koncentrálnak.