Hatalmas összegű kártérítésre kötelezhetik a Tesla megavállalatot egy folyamatban lévő polgári peres eljárás végén, amit amiatt indítottak, mert egy kisbabának sikerült beindítania a család Tesla Model X terepjáróját, amivel módon elütötte saját terhes édesanyját.
A terhes anyuka szerencsés módon túlélte a történteket, habár több csontja is eltörött, és a szülése is traumatikus módon zajlott le, gyereke korábban született és veszélyben volt az élete is. Az átélt traumák miatt ügyvédet fogadott és segítségével 2019-ben beperelte a Teslát. Az asszony gondatlansággal, fogyasztói csalással és termékfelelősséggel vádolja a céget.
Egyelőre még az is vita tárgyát képezi, hogy egyáltalán a vállalat okolható-e a szörnyű tragédia miatt. Ezt fogja hamarosan mérlegelni egy kaliforniai esküdtszék a polgári per során, amely kérdéseket vethet fel a jármű biztonsági jellemzőivel kapcsolatban, és Elon Musk elektromos autógyártó cégét komoly kártérítések kifizetésére kényszerítheti.
A szörnyű baleset története még 2018 december 27-ére nyúlik vissza, amikor a kaliforniai Santa Barbarában élő Mallory Harcourt a család Tesla terepjárójával épp hazaért kétéves kisfiával, leparkolt a felhajtón, majd kiszállt, és kivette gyermekét is az autóból. Az asszony ekkor ráeszmélt, hogy a ház kulcsait a férje munkahelyén hagyta, a kisfiának azonban sürgősen pelenkacserére volt szüksége, aminek kényszerűségből a garázsban állt neki. Sietségében véletlenül nyitva hagyta a vezetőülés ajtaját, így a villámgyors kisfia egy szempillantás alatt be tudott mászni a pedálokhoz, és megnyomta a féket, amivel az autó beindult. Ezután a kisfiú állítólag tudtán kívül lehúzta az oszlopváltót (ez a kézi sebességváltóval ellátott személygépkocsik és teherautók kormányoszlopára szerelt váltókar), ezzel pedig sebességbe tette az autót, ami így elindult. Az édesanyát a Tesla a falhoz szorította, így több csontját, köztük a medencéjét is eltörve. A nő ekkor nyolc és fél hónapos terhes volt, és egy héttel később idő előtt egy gyötrelmes szüléssel világra hozta kislányát.
Mallory és ügyvédei azt állítják, hogy a Tesla Model X hibás konstrukcióval rendelkezik, amelyről az autógyártó tudott. Ezzel szemben a vállalat azzal érvel, hogy a balesetről egyedül az asszony tehet, aki több hibát is elkövetett, ami végül a súlyos sérüléseit eredményezte. Sőt, azt is hangoztatták, hogy az autó annyira tökéletesen működik, hogy neki köszönheti az asszony, hogy életben maradt. Ebbe a modellbe ugyanis már biztonsági okokból beépítettek egy úgynevezett PIN-to-Drive opciót, ami azt jelenti, hogy az autó beindításához egy négyjegyű jelszót kell megadni. A Tesla ügyvédei szerint a jármű adatai azt mutatják, hogy a Model X fejlett vezetéstámogató funkciói az incidens idején aktiválva voltak, és korlátozták a terepjáró sebességét, "annak ellenére, hogy a kisfiú teljesen benyomta a gázpedált.
Az esküdtek a tárgyaláson Harcourt ügyvédjeitől azt hallották, hogy az asszony és férje azért döntött a Tesla Model X SUV megvásárlása mellett, mert a hirdetése szerint ez a legbiztonságosabb, leggyorsabb, legképzettebb SUV, amit valaha is gyártottak. A targikus eset pedig mindössze négy nappal az autó beszerzése után történt.
Az elmúlt évek során egyre több és nagyobb bajba került a Tesla az önvezető autói, és az ezekbe beépített vezetéstámogató technológia miatt. Bár a Tesla számos korábbi, a robotpilóta-rendszerével kapcsolatos biztonsági pere nem nyilvános egyezségekkel végződött, egy közelmúltbeli ügyben a vállalatot több mint 10 millió dollárra büntették egy 2022-ben történt halálos baleset miatt.