Épül Budapest második repülőtéri szállodaépülete, a Tribe Budapest Airport Hotel, amelynek szerkezetépítési és az épület termikus burkát képző szerkezetek kivitelezési munkáit a Swietelsky Magyarország Kft. végzi el a Wing Kft. megbízásából. A közelmúltban átadott ibis Styles Budapest Airport Hotel bővítése szinte egy ikerépülettel valósul meg:
a jelenlegivel nyaktaggal összekapcsolt új épület is követi majd a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnél már működő szálloda ikonikus, kavicsszerűen lekerekített homlokzati megjelenését és az utasszállító repülőgépek formai megjelenését megidéző szalagablak-nyílászáróosztást.
Fő motívumként az ergonómiát jelölték meg az épület vizuális alapelemének az Aspectus Architect tervezőiroda munkatársai. Ezt sugallják a hotel lágyan ívelt sarkai, amelyek könnyedséget kölcsönöznek a tömegnek, de az új épületrészt a meglévővel összekötő, egyszintes nyaktag is, amely nem csak a hotel közös főbejáratát adja majd, de ferde vasbeton pillérekkel alátámasztott előtetővel utal majd a helyszínre.
A két hotel bejárata az új elkészültét követően közös lesz: meglévő ibis Styles és az újonnan épülő Tribe közvetlen összeköttetésben fog működni.
A Tribe Budapest Airport Hotel által 8000 négyzetméternyi alapterülettel és 167 szobával bővül a szállodakomplexum, amelynek fő feladata a repülőtérre érkező vendégek elszállásolása, vendéglátása, valamint helyet biztosít majd konferenciák számára is.
Bár külső megjelenésében szoros rokonságban áll majd a szálloda a néhány évvel korábban készült hotel karakteres megoldásaival, belsőépítészeti szempontból a Tribe új irányt mutat. A belső hangulat eltér majd a letisztult Ibis Styles dizájnjától.
A Magyar Építők a kivitelezéssel kapcsolatban kiemeli, hogy tűzszerészeti- és régészeti feltárással kezdődött a kivitelezés, majd el kellett bontani a későbbi nyaktag területén, acél pilléreken álló utófeszített előtető szerkezetét. Ezt követően kerülhetett sor a pincetömb kiemelésére.
Eddig az alapozás és a szerkezetépítés készült el a 5. emeletig, ahol az előregyártott lépcsőkarokon kívül helyszíni monolit vasbeton szerkezet épül.
Jelenleg a homlokzatburkolat előkészítő munkái és a gyártmánytervezés mellett az 6.emelet szerkezetépítése folyik; mivel pedig egy-egy szint elkészítése 14-16 napot vesz igénybe, a szerkezetépítési munkák tervezett befejezése a 7. emelet feletti födém és a tetőszinti szerkezetek bebetonozásával május közepére várható.
A 2023 augusztusában kezdődött kivitelezési fázis várhatóan 2024 októberében fejeződik be.