Miután tavaly nagyon jó visszhangja lett annak, hogy
Amszterdam szétosztott háromszáz felújított biciklit, a pilot projekt után most nagyobb léptékben ismétlik meg az akciót: egészen pontosan 3250 kerékpárnak keresnek új gazdát.
A Roadster idézi Melanie van der Horstot, Amszterdam közlekedésért felelős hivatalnokát, aki szerint az a jó, ha az ott élők minél könnyebben járnak-kelnek a városban, amihez tökéletes a bicikli. De az intézkedéssel Amszterdam is jól jár: több tízezer bicikli tölti meg a város tárolóit, ahol a szabálytalanul leparkolt vagy a simán elhagyott kerékpárokat tartják.
A biciklik már olyan szempontból is rontják a városképet, hogy annyit láncolnak belőlük a kis amszterdami csatornák felett átívelő hidak korlátjaihoz, hogy a holland főváros vezetése néhány éve már virágos kosarak kihelyezésével igyekszik védekezni.
Amszterdam ugyan büszke arra, hogy a világ egyik leginkább biciklibarát városa, de ennek megvannak a maga korlátai. Ugyanis a várost átszövő festői csatornák a hidakról már alig látszanak, a járókelők pedig kénytelenek az úttesten haladni, hogy kikerüljék a hídkorlátokhoz láncolt bicikliket.
Ezért az önkormányzat elhatározta, hogy a legforgalmasabb hidak korlátjaira virágládákat helyeznek el, hogy rávegyék a bicikliseket, találjanak máshol parkolóhelyet. A csatornákhoz közeli autóparkolókban közben további biciklitárolókat alakítottak ki, hogy ne kelljen a kerékpárokat a hídkorlátokhoz láncolni.
Amszterdamban egyébként több a bicikli, mint a lakos (a nagyjából 820 ezer lakosra körülbelül 850 ezer kerékpár jut), és a városnak 767 kilométernyi kerékpárútja van.
A rengeteg kétkerekű tárolása által jelentett problémára ezért a közelmúltban egy olyan megoldást, hogy a város egyik közlekedési csomópontjához, a Centraal pályaudvarhoz mélygarázst építettek, kifejezetten a biciklisek számára.
A kivitelezés négy éven keresztül tartott, mivel a parkoló nem csupán a föld, de a víz alatt is van, és a mélygarázs kialakításához még a közeli csatorna vizét is le kellett csapolni.