Óriási botrány körvonalazódik az Adidasnál

Adidas
Vágólapra másolva!
Vesztegetés gyanújába keveredett az Adidas több embere Kínában. A német sportszergyártóval kapcsolatban az elmúlt időszakban több botrányos ügy is felmerült.
Vágólapra másolva!

Vesztegetés gyanúja miatt belső vizsgálatot indított kínai érdekeltségénél az Adidas, miután egy bejelentő sikkasztással vádolta meg a német sportszergyártó helyi vezető beosztottjait – értesült a Financial Times.

A lap úgy tudja, a levélben azt állították a bejelentők, hogy 

az Adidas munkatársai külső szolgáltatóktól fogadtak el kenőpénzt.

Egy újabb, másik részlegnél dolgozó magas rangú vállalatvezetőt pedig azzal vádolnak, hogy „milliókat kapott készpénzben”, illetve különböző tárgyakat, ingatlanokat fogadott el a cég beszállítóitól.

A Világgazdaság idézi a sportszergyártó a lapnak küldött válaszát, amelyben elmondta, "minden piacán elkötelezett a jogi és belső szabályozások és etikai normák betartása mellett", és hogy "külső jogi tanácsadókkal együtt vizsgálja az ügyet".

Más botrányok is voltak

Az Adidas körül más botrányos események is történtek a közelmúltban. Ezek egyike a német futballválogatott meze körül alakult ki: a számoknál használt betűtípus alapján ugyanis a 44-es szám túlságosan hasonlított az SS jelképére. Az Adidas azonban gyorsan döntött: nem árusítja a meznek semmilyen személyre szabott verzióját - írta a BBC.

Az Adidas szóvivője, Oliver Brüggen cáfolta, hogy szándékosan csináltak volna olyan betűkészletet, amely hasonlít a náci szimbólumokhoz. Elkötelezettek vagyunk az idegengyűlölet, az antiszemitizmus, az erőszak és a gyűlölet minden formája ellen - hangsúlyozta.

Az Európa-bajnokságon már nincs probléma a mezzel, annál is kevésbé, mert 1-23-ig számozott a mezeket használnak, így a 44-es eleve kimaradt.

A közelmúltban nagy port vert fel az Adidas „2023 Pride" kampányának első reklámja is, amelyen egy férfi viselt egyrészes női fürdőruhát.

Az Adidas videójában a férfi női egyrészesben ringatózott, sétálgatott és büszkén mutogatta a dudort az ágyéktájékán.

A fürdőruha a dél-afrikai tervező, Rich Mnisi új kollekciójának része volt, amely a „Legyen a szeretet az örökséged" címet viselte, és a tavaly júniusi Pride hónap előtt jelent meg, amely az Adidas honlapja szerint "az önkifejezés, a képzelet és a rendíthetetlen hit ünnepe, hogy a szeretet összeköt".

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről