Óriási botrány körvonalazódik az Adidasnál
![Adidas](https://cdn.origo.hu/2024/06/iWdZ14H8mcU0EgMIENlrNYeo8t7oRQupkylyN14K_-k/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzFjZTAwMzdlYjI5NzRhOTc5MjkzZmMyMzc1NTQ4YWFk.webp)
Vesztegetés gyanúja miatt belső vizsgálatot indított kínai érdekeltségénél az Adidas, miután egy bejelentő sikkasztással vádolta meg a német sportszergyártó helyi vezető beosztottjait – értesült a Financial Times.
A lap úgy tudja, a levélben azt állították a bejelentők, hogy
az Adidas munkatársai külső szolgáltatóktól fogadtak el kenőpénzt.
Egy újabb, másik részlegnél dolgozó magas rangú vállalatvezetőt pedig azzal vádolnak, hogy „milliókat kapott készpénzben”, illetve különböző tárgyakat, ingatlanokat fogadott el a cég beszállítóitól.
A Világgazdaság idézi a sportszergyártó a lapnak küldött válaszát, amelyben elmondta, "minden piacán elkötelezett a jogi és belső szabályozások és etikai normák betartása mellett", és hogy "külső jogi tanácsadókkal együtt vizsgálja az ügyet".
Az Adidas körül más botrányos események is történtek a közelmúltban. Ezek egyike a német futballválogatott meze körül alakult ki: a számoknál használt betűtípus alapján ugyanis a 44-es szám túlságosan hasonlított az SS jelképére. Az Adidas azonban gyorsan döntött: nem árusítja a meznek semmilyen személyre szabott verzióját - írta a BBC.
Az Adidas szóvivője, Oliver Brüggen cáfolta, hogy szándékosan csináltak volna olyan betűkészletet, amely hasonlít a náci szimbólumokhoz. Elkötelezettek vagyunk az idegengyűlölet, az antiszemitizmus, az erőszak és a gyűlölet minden formája ellen - hangsúlyozta.
Az Európa-bajnokságon már nincs probléma a mezzel, annál is kevésbé, mert 1-23-ig számozott a mezeket használnak, így a 44-es eleve kimaradt.
A közelmúltban nagy port vert fel az Adidas „2023 Pride" kampányának első reklámja is, amelyen egy férfi viselt egyrészes női fürdőruhát.
Az Adidas videójában a férfi női egyrészesben ringatózott, sétálgatott és büszkén mutogatta a dudort az ágyéktájékán.
A fürdőruha a dél-afrikai tervező, Rich Mnisi új kollekciójának része volt, amely a „Legyen a szeretet az örökséged" címet viselte, és a tavaly júniusi Pride hónap előtt jelent meg, amely az Adidas honlapja szerint "az önkifejezés, a képzelet és a rendíthetetlen hit ünnepe, hogy a szeretet összeköt".