A McDonald's nem tervezi, hogy visszahozza a növényi alapú húshelyettesítővel készülő szendvicseit a kínálatba, miután a McPlant burger nevű termék nem aratott sikert San Franciscóban és Dallasban. A vegán szendvicset legutóbb ebben a két városban tesztelték a fogyasztók körében, de mivel alig akadt vásárlója, ezért a vállalat kizárta, hogy újra az állandó termékek közé kerüljön.
A vállalat elnöke Joe Erlinger a Wall Street Journal üzleti lap nemrég Chicagóban megtartott konferenciáján kijelentette:
a termék egyetlen piacon sem volt sikeres.
A McPlant nevű szendvicsbe a pogácsát burgonya és rizs felhasználásával a cég a Beyond Meat nevű vállalattal közösen fejlesztette:
A McPlant piaci tesztelése 2021 novemberében kezdődött. Texasban, Iowában, Louisinában, és Kaliforniában nagyjából 500-at adtak el belőle hetente. 2022 februárjában a vállalat további 600 helyszínen tette elérhetővé a vegán szendvicset az említett két nagyvárosban, vizsgálva azt, hogyan szerepel a szendvics a nagyvárosi, illetve a vidéki fogyasztók körében. A kezdeti vásárlói érdeklődés után az eladások drasztikusan visszaestek, naponta alig 20 szendvicset adtak el növényi alapú változatokból, a vidéki térségekben pedig 3-5 darabot naponta – derül ki egy összesítésből.
Erlinger szerint ezzel véglegesen elköszönnek a növényi hússal készült szendvicstől.
A vállalat képviselője ugyanakkor nem zárta ki, hogy azok a saláták, melyekben a húst szintén növényi alapú termékekkel helyettesítik, későbbi visszakerülhetnek az étlapra – szerinte ez pusztán a fogyasztói érdeklődéstől függ.
A szendvics néhány európai országban – Németország, Portugália, valamint az Egyesült Királyság – korábban szintén bekerült az állandó kínálatba. Más európai országokban azonban egyáltalán nem érdekelte a vásárlókat. Ráadásul a szendvics számos kritikát kapott amiatt, mert hagyományos tehéntejből készült sajttal és majonézzel szolgálták fel, bár a rendeléskor a vevő kérhette ezek mellőzését.
A McDonald's és más nagy gyorsétteremláncok az elmúlt hónapokban áremeléseikkel hívták fel magukra a figyelmet. Miként az Origo megírta, a gyorséttermekben látható árváltozások azért érzékeny kérdéskör, mert az elmúlt évek elemzései rendre azt mutatják, hogy a legnagyobb láncokban a fogyasztói kör összetétele mindinkább a szegényebb, kevesebb jövedelemmel bírók irányába tolódik, azaz ők adják a visszatérő vásárlók zömét. A McDonald's hatása az amerikai gazdaságra önmagában jelentős.