Megtéveszthette a vásárlókat az Aldi

Vágólapra másolva!
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az ALDI Magyarország Bt.-vel szemben, ugyanis megtéveszthették a vásárlókat a magyar termékekkel. A megjelölt hűtőkben valószínűleg nem csak hazai termékek voltak. Az eljárásra az ALDI egy közleményben reagált.
Vágólapra másolva!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyanúja szerint 

az Aldi Magyarország Bt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat az üzleteiben elhelyezett hűtőpultjaiban megtalálható magyar származású termékekkel kapcsolatban

– adott tájékoztatást a hatóság. 

A GVH észlelte, hogy a vállalkozás valószínűsíthetően nem a szakmai gondosság követelménye alapján alakította ki kereskedelmi kommunikációjával összefüggő belső eljárásrendjét. 

Az üzletekben elhelyezett 

100% friss és magyar hús állandó kínálatunkban”, „100% friss és magyar”, valamint „Hazait szeretettel” felirattal megjelölt hűtőpultjaiban valószínűsíthetően nem kizárólag magyar származású termékek voltak megtalálhatóak

– jelzi a hatóság.

Aldi, áruház
A GVH vizsgálatot indított az Aldi ellen (illusztráció)
Fotó: Aldi

A GVH gyanúja szerint a vállalkozás 2021. november 25-től nem rendelkezik olyan következetesen alkalmazott belső ellenőrzési mechanizmussal, amellyel biztosítaná, hogy a fenti állításokkal megjelölt hűtőpultokban kizárólag magyar származású termékeket találnak a vásárlók.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – jelzi a GVH.

A Gazdasági Versenyhivatal felhívja a figyelmet arra, hogy a versenytörvény szerint az ügyfélnek a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére való felhívásától az annak teljesítéséig terjedő időtartam az ügyintézési határidőbe nem számít be.

A GVH ezúton is felhívja a vállalkozások figyelmét, hogy az egyes termékek jellemzői (pl. eredet, származás, minőség) a fogyasztók döntéseit meghatározó módon befolyásolhatják. Ezért a kommunikációjuk során csak olyan állításokat tegyenek közzé, amelyeket teljeskörűen és megalapozottan alá tudnak támasztani. A versenyhatóság figyelemmel követi a hazai minőségre utaló jelzéseket is, legutóbb a City Taxival szemben indított vizsgálatot a valószínűsíthetően jogsértő állításai miatt.

A GVH vizsgálatának eredménye azért is lehet különösen érdekes a vásárlók számára is, mert az Aldi az elmúlt években több felületen is hangsúlyosan kommunikálta azt, hogy a termékkínálatában szereplő árucikkek, élelmiszerek egy része kizárólag hazai beszállítói forrásból ered. A vállalat 2022-ben ehhez illeszkedő reklámkampányt indított, ezt megelőzően pedig arról tettek bejelentést, hogy tovább bővítik magyar beszállítóik körét. A vállalat tavaly elkötelezte magát amellett, hogy a vásárlóknál tudatos szemléletformálásra van szükség azért, hogy vásárlásaiknál a magyar termékeket részesítsék előnyben.

Közleményben reagált az Aldi 

Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. közleményben reagált arra, hogy a Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított. 

"Az ALDI Magyarország 2021 novemberében vállalta, hogy az állandó kínálatában található valamennyi friss szárnyas-, sertés- és marhahúst kizárólag magyar beszállítóktól vásárolja, akik csak ilyen, hazai tartásból, vágásból és feldolgozásból származó hússal látják el az áruházlánc valamennyi üzletét. Az áruházlánc azóta is tartja magát a vállalásához, és állandó kínálatában továbbra is 100%-ban magyar friss húst értékesít.

A GVH eljárása nem magára a vállalásra irányul, hanem csak arra, hogy egyes esetekben a frisshús-hűtőkben az állandó kínálatban szereplő magyar friss hús termékek mellett olyan termékek is kihelyezésre kerültek, amelyek nem magyar forrásból származtak. Az ALDI szerint a magyar friss húsokra vonatkozó vállalásával kapcsolatban az üzletekben és az egyéb felületeken megjelenő állításai valósak, érthetőek, követhetőek és a termékek jellege, illetve a csomagolás alapján is egyértelműek. Az ALDI vásárlói így meg tudják ítélni, hogy a húshűtőben mi minősül friss húsnak és mi nem, illetve mely termékek érkeznek magyar forrásból és melyek nem.

A vállalat természetesen törekszik a jogkövető magatartásra és együttműködik a GVH-val, egyúttal bízik abban, hogy a fogyasztók továbbra is értékelik az ALDI-nak a magyar mezőgazdasági és élelmiszeripari beszállítók iránti elkötelezettségét" - írják a közleményükben. 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!