Új ruházati nagykereskedő lép be a magyar piacra: az Unfrosen elsősorban a ruházati cikkeket forgalmazó kisebb vállalkozásoknak, butikoknak jelenthet megoldást arra, hogy hozzáférjenek népszerű, keresett márkák termékeihez.
A vásárlók oldalán ez azt jelenti, hogy a kisebb ruházati boltok termékkínálata bővül, sokkal szélesebb palettáról, és várhatóan kedvező áron tudnak majd ruhaipari termékeket választani a vevők.
Az Unfrosen megoldása emellett segíthet csökkenteni a ruhaipari fölösleg mennyiségét, azzal, hogy korábbi kollekciókhoz biztosít nagykereskedelmi hozzáférést boltoknak, azokon keresztül pedig kedvező áron a vevőknek.
Egy ruházati kisbolt (butik) számára az új online ruházati nagykereskedelmi piactér lehetőséget jelent majd arra, hogy olyan termékeket szerezzenek be, amelyekhez korábban nem fértek hozzá – írja a magyar piacra lépés kapcsán közleményében a vállalat.
A cég egy romániai alapítású start-up, amely a divatipar számára készített B2B online platformot. A platform tehát nem közvetlenül a ruházati termékek vásárlóinak, hanem a kisebb üzletek, boltok tulajdonosainak jelenthet jó lehetőséget kínálatuk kedvező áron való bővítésére.
A platform 2023 márciusi indulása óta több mint 3,2 millió eurós forgalmat könyvelhetett el. Eladói között Európa 10 legnagyobb kiskereskedője közül 3, a világ 50 legnagyobb márkája közül pedig 5 szerepel. Eddig több mint 50 beszállító regisztrált, hogy a piactéren keresztül értékesítse árukészletét, és több mint 2000 üzlet csatlakozott Romániában, Bulgáriában és Görögországban. Közleményükből kiderül, hogy bár a magyar piacra még csak most lépnek be,
már több mint 200 hazai üzlet van az Unfrosen felhasználói között, és ez a szám a következő 12 hónapban várhatóan 500-1000 üzletre nő.
"Jelenleg a regisztrált és jóváhagyott üzletek 85 százaléka fizikai bolttal is rendelkező eladó. A fennmaradó 15 százalék online értékesítési csatornát működtet” – mondja Șerban Buliga, az Unfrosen társalapítója a platform felhasználóiról.
A portálon az üzletek jelenleg több tucat márka több mint 100.000 termékéhez férhetnek hozzá.
A megrendelések online adhatók le, és a termékek közvetlenül az eladók raktáraiból kerülnek az üzletekbe.
Miként a vállalat Origóhoz eljuttatott közleményében emlékeztet rá, a folyamatos túltermelés következtében az évente gyártott ruhák 40 százalékát nem adják el, így a divatipar mára a világ 4. legszennyezőbb iparágává vált. Ezzel összefüggésben az EU 2023 végén új rendeletet fogadott el, amely megtiltja az eladatlan ruházati termékek megsemmisítését. A platform megoldásával ezek a termékek mostantól az eredetinél alacsonyabb áron kerülhetnek vissza a gazdasági körforgásba, ami a kereskedőknek és a vevőknek is kedvező. A ruhaipari túltermelés problémájával az Origo is foglalkozott.