Az egyik legismertebb cég vásárlói több mint 600 milliárd forintnyi ajándékkártyát nem váltottak be

Vágólapra másolva!
Hihetetlen értékben, összesen 1,77 milliárd dollárért birtokolnak a vásárlók fel nem használt Starbucks-ajándékkártyákat. Ráadásul ez az érték nőtt az elmúlt egy évben, ami a befektetők, és persze a vásárlók számára is fontos üzenet lehet.
Vágólapra másolva!

A világ egyik legnagyobb kávézóláncának, a Starbucksnak előző negyedéves eredményei némileg csalódást keltők voltak: mind az értékesítés volumene, mind a bevétel csökkent. Ennek ellenére van egy olyan, némileg talán meghökkentő adat a vállalat pénzügyi nyilvántartásaiban, ami a befektetők bizakodására adhat okot. Ez pedig az, hogy a cég 1,77 milliárd dollárt, azaz kb. 640 milliárd forintot tart nyilván a kiadott, de a vásárlók által még fel nem használt ajándékkártyák összesített értékeként.

ajándékkártya, illusztráció
Képünk illusztráció
Fotó: Unsplash / Mediamodifier

Ez még egy nemzetközi cég esetében is hatalmas szám, különösen a konszolidált adatok szerinti nettó 9,1 milliárd dolláros bevétellel összevetésben. Továbbá annak fényében is az, hogy egy évvel ezelőtt a fel nem használt ajándékkártyák értéke 1,63 milliárd dollárt ért el, vagyis egy év alatt 9 százalékkal nőtt a mérték. Azaz a vásárlók az elmúlt egy évben összességében nagyobb értékben növelték a fel nem használt utalványaik értékét, mint amilyen mértékben fogyasztották azokat.

Az ajándékkártyák birtokosai ezekkel az utalványokkal lényegében jogokat vásároltak arra, hogy a jövőben kávét vagy más terméket vegyenek a vállalatnál, egyelőre anélkül, hogy a cégnek ez költséget jelentene. A be nem váltott ajándékkártyák értéke ugyanakkor a cég pénzügyi eszközeit növeli. Ez pedig fontos üzenet a befektetőknek arról, hogy a fogyasztók a gyengébb negyedév ellenére is bíznak a márkában, elkötelezettek iránta. 

Ez egy világos jelzés a Starbucks erős pénzügyi alapjairól. A fel nem használt ajándékkártyák beváltásukkor ugyanis további eladásokat produkálhatnak, ami lojális vásárlói bázisra és népszerű termékekre utal

– értékelte Elan Posh, befektetési tanácsadással és pénzügyi újságírással foglalkozó elemző a helyzetet.

A fel nem használt, 1,77 milliárd dollár értékű ajándékutalványokra való emlékeztető pedig ilyen formán a tulajdonosaik figyelmét is felhívja arra, hogy ideje lenne elkölteni az azokhoz rendelt összeget

starbucks, cégjelzés
A Starbucks cégjelzése egyik kávézója felett
Fotó: Pexels / Pexels

A Starbucks-ajándékkártyákat jellemzően apró figyelmességként, valamilyen alkalomra szóló ajándékként vásárolják az emberek. Pénzügyi szempontból nézve viszont ez olyan, mintha a vállalat részére banki kölcsönt folyósítanának, csak épp a cégnek nem kell rá kamatot fizetnie. Az összeget maga előtt görgetve, annak nagyságrendje miatt, jelentősen javul a pénzügyi helyzetéről felrajzolható kép - teszi hozzá az elemző.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!