Megindulhat minden idők legnagyobb hídépítési beruházása Magyarországon - videó

Vágólapra másolva!
Rendkívül fontos kormányhatározat jelent meg csütörtök este a Magyar Közlönyben: a kabinet döntött a Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat kivitelezési feladatai ellátásához szükséges források biztosításáról. Elindulhat tehát az új Duna-híd megépítése.
Vágólapra másolva!

A beruházás a Magyarország szomszédságában zajló háború idején a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése érdekében szükséges költségvetési intézkedésekről szóló kormányhatározat – nevezetesen a beruházási stop – alól mentesül, de csak azzal a feltétellel, hogy a vállalkozási szerződés szerint a teljesítés csak 2025-től kezdődően merülhet fel. Vagyis az új Duna-híd konkrét építése az idén még biztosan nem fogja terhelni a költségvetést.

Ez lesz minden idők legnagyobb összegéből megvalósuló hídépítése Magyarországon: a beruházásra a 2024–2031. évek vonatkozásában a kötelezettségvállalás mértéke összesen legfeljebb 389, 3 milliárd forint

 - emeli ki a Világgazdaság.

Természetesen ez az összeg nem egyszerre jelentkezik a kiadási oldalon, hanem szétterül a következő években, a következő módon:

  • 2025. évben 50 milliárd forint,
  • a 2026. évben 100 milliárd forint,
  • a 2027. évben 80 milliárd forint,
  • a 2028. évben 110 milliárd forint,
  • a 2029. évben 47 ,1 milliárd forint,
  • a 2030. évben már csak 100 millió forint,
  • a 2031. évben pedig ugyancsak 100 millió forint.

A kormány megbízta a pénzügyminisztert, hogy az építési és közlekedési miniszter kezdeményezésére a beruházás előkészítési és megvalósítási feladatainak ellátása érdekében gondoskodjon még ebben az évben kettő milliárd 2 forint többletforrás biztosításáról az állami közútfejlesztési beruházások jogcímcsoport terhére. 

Ahogy az Origo korábban megírta,

 a projekt részeként épülő modern Duna-híd az ország úthálózati fejlesztésében is jelentős előrelépés, miután közúti kapcsolat létesül az M6 autópálya és az 51-es út között.

A Duna-híd 3 darab azonos szerkezeti rendszerű, de különböző támaszközű, hálós elrendezésű, függesztőrudakkal tervezett acél ívhíd lesz. Megépülése után a két városrész kapcsolata szorosabbá, az átközlekedés gyorsabbá és egyszerűbbé válik, a jelenleg a dunai átkelésre használt komp használata megszűnhet.

A távlati célok között a déli, országos közúti gyorsforgalmi gyűrű bekapcsolódó elemeként is funkcionálhat, összekötve a sugár irányú gyorsforgalmi infrastruktúra elemeket, valamint a déli határ mentén elhelyezkedő városok (Pécs, Mohács, Baja, Szeged) ipari súlypontjait.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!