A cigarettához hasonló, elrettentő csomagolást kaphatnak az egészségtelen ételek

Vágólapra másolva!
A dohánytermékeknél látottakhoz hasonlóan, az élelmiszereknél is a csomagoláson feltüntetett figyelmeztetéseket használna egy brit egészségügyi civil szervezet, hogy felhívja a vásárlók figyelmét arra, ha egészségtelen terméket vásárolnak.
Vágólapra másolva!

A cigaretták csomagolásán látható figyelmeztetésekhez hasonlót szeretne látni egyes élelmiszereken a British Heart Foundation (BHF), miközben a sós termékeket adóztatnák, és betiltanák a gyorséttermi ételek óriásplakátokon való reklámozását. A BHF szerint drasztikus lépésekre van szükség, mert aggasztóan rosszak a szívbetegségekhez köthető halálozási statisztikák Nagy-Britanniában.

élelmiszer, vásárlás, illusztráció, food
Képünk illusztráció
Fotó: Shutterstock / Shutterstock

A BHF egyik javaslata szerint a gyorsétteremeknek nem szabad termékeiket óriásplakátokon vagy rádióban reklámozni, ahol viszonylag könnyedén érnek el nagyszámú potenciális fogyasztót. Ezért sürgetik a londoni kormányt, hogy tegyen lépéseket az ilyen reklámok tiltására az érintett cégeknél.  Sőt, ennél tovább is mennének: azt szeretnék elérni, hogy a kormány 

érje el az élelmiszeripari gyártóknál, hogy azok növeljék az élelmiszerek tápértékét, miközben a gyakran magas só- és cukortartalmat csökkentik azokban.

A magas só- és cukortartalmú élelmiszerek rendszeres fogyasztása a tudományos megegyezés szerint káros az egészségre.

A BHF kalkulációi szerint ezek a lépések radikálisnak tűnnek, de rendkívül hatékonyak lennének. Angliában nagyon sokan halnak meg szívproblémák miatt 75 éves koruk előtt, az intézkedések révén viszont legalább 11 ezer életet meg lehetne menteni 2035-ig.

A szívelégtelenség aránya drasztikusan nőtt 2019 és 2022 között a 60 évesnél idősebbek körében. Angliában 39 ezer ember halt meg 75. születésnapja előtt – ez 2008 óta a legmagasabb szám.

A brit kormány nemrég bejelentette, hogy határozott és komoly lépéseket kíván tenni az egészségügyi helyzet javítása érdekében.

A szervezetnél azt remélik, ha a kormány felkarolja javaslataikat, 

akkor hamarosan egyes élelmiszerek csomagolásán jól látható figyelmeztetések jelzik majd a vásárlóknak, hogy tudják, milyen kockázatokat jelent az adott termék elfogyasztása.

A BHF azt is szeretné elérni, hogy sporteseményeken ne reklámozhassák egészségtelen termékeiket a gyártók. Így például a fogyasztók nem láthatnának olyan tartalmakat a sportesemények alatt, melyekben hamburger, energiaitalok jelennek meg.

A brit Egészségügyi és Szociális Minisztérium nem kívánta kommentálni a BHF javaslatait. Az adókivetési javaslat kapcsán megjegyezték, hogy ez a Pénzügyminisztérium hatásköre.

Az ismert séf, Jamie Oliver Bite Back nevű szervezete támogatja a BHF kezdeményezését.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!