Új biztonsági megoldást vezet be a telefonos csalások kivédésére a Gránit Bank

Vágólapra másolva!
A Gránit Bank ügyfelei mostantól a Gránit eBank applikációban néhány kattintással ellenőrizhetik, hogy a bank ügyintézőjével beszélnek-e telefonon. A pénzintézet a piacon az elsők között vezeti be az innovációt.
Vágólapra másolva!

A Gránit eBank applikáció új biztonsági megoldása alapján az ügyfél a banki ügyintézőtől indított hívást követően kap egy, a hívást igazoló iSMS-t az applikációba, amelyet néhány kattintással tud megnyitni a főoldalon elérhető – boríték ikonnal jelzett – postaládájában, az egyéb kategóriába érkező iSMS-ek között. 

Ennek az a jelentősége, hogy az internetes SMS a hívás adatai között – a még pontosabb beazonosíthatóságért – tartalmazza a banki ügyintéző nevét is

– írja Origóhoz eljuttatott közleményében a Gránit Bank.

Az új biztonsági funkció eléréséhez az ügyfélnek rendelkeznie kell a Gránit eBank applikációval és engedélyeznie kell a Banknak, hogy elektronikus, iSMS típusú üzeneteket küldhessen. A telefonhívást azonosító üzenetet ugyanis – a fokozott biztonság érdekében – csak és kizárólag iSMS formájában a bank hivatalos applikációján keresztül küldi a pénzintézet.

Gránit Bank, applikáció, biztonság
Új, innovatív funkcióval védi ügyfeleit a telefonos csalóktól a Gránit Bank
Fotó: Gránit Bank / Gránit Bank

A Gránit Bank felhívja ügyfelei figyelmét arra, hogy amennyiben a bank ügyfélszolgálatának nevében keresik telefonon és az applikációba belépve a postaládájában nem lát erről szóló megerősítő iSMS-t, 

akkor azonnal bontsa a vonalat, majd hívja a megszokott telefonszámon a bank ügyfélszolgálatát. 

A Gránit Bank több platformon – ügyfélcsoportokra szabott kommunikációval – rendszeresen felhívja a figyelmet a csalások megelőzésére, arra, hogy mit tehetnek az ügyfelek. 

A Gránit eBank applikáció számos biztonsági funkciót tartalmaz már jelenleg is, amelyek aktív használatával hatásosan lehet védekezni a kibercsalások ellen. Bankkártyákat egy gombnyomással lehet zárolni és feloldalni, a bankkártya limiteket pedig külön-külön lehet állítani ATM pénzfelvételhez, bolti POS terminálon történő fizetéshez és online vásárláshoz.

Ahogy arról az Origo rendszeresen beszámol, Magyarország digitális bankja folyamatos fejlesztésekkel és szolgáltatásokkal szolgálja ügyfelei kényelmét. Miként július közepén megírtuk, a szektorátlagot meghaladó ütemben nő a számlák száma a Gránitnál, abban a hónapban megnyílt a 200 ezredik ügyfélszámla is. Míg az MNB adatai szerint 2024 első negyedévében mindössze 0,1 százalékkal nőtt a bankszámlák száma a magyar bankszektorban, ugyanezen időszak alatt a Gránit Banknál 19,1 százalékos volt a növekedés.

A Gránit Bank eredményeit nemrég rangos szakmai díjakkal ismerték el.

A pénzintézet nemrég bejelentette, hogy hamarosan megkezdi külföldi terjeszkedését, elsőként a romániai piacra lép be határon átnyúló szolgáltatásokkal.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!