Megint baj van az Apple fizetési rendszerénél

Vágólapra másolva!
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Magyar Bankszövetség lépéseket tesznek az ügyfelek biztonsága és a pénzügyi piacok stabilitása érdekében az újabb, Apple-höz köthető zavarok nyomán - áll a jegybanki közleményben.
Vágólapra másolva!

Újabb gondok vannak az Apple-nél a fizetések körül, legalábbis ez derül ki a jegybanki közleményből. Mint emlékezetes, nyáron rengeteg, az Apple Pay szolgáltatását használó magyar felhasználót is érintette az a probléma, hogy a rendszer tévesen – egy később elhárított technikai hiba miatt – pénz vont le az ügyfelek számlájáról. Az így megvalósult, a felhasználók előzetes értesítése nélkül végrehajtott bankkártyás tranzakciók nyomán összesen több milliárd forint tűnt el a banki számlákról.

Apple pénz jutalék Patreon
Újra gondok vannak az Apple rendszerével (illusztráció)
Fotó: AFP

Az MNB akkor felszólította a hitelintézeteket, hogy haladéktalanul kezdjék meg az Apple által okozott technikai probléma miatt bekövetkezett jogosulatlan terhelésekhez kapcsolódó kártalanítást.

Az MNB 2024. június 27-én kiadott sajtóközleményében már egyértelműen állást foglalt, hogy az Apple által 2024. június 26-án technikai okokból jogosulatlanul indított nagy mennyiségű tranzakció az ügyfelek által jóvá nem hagyott fizetési műveletnek tekintendő, azaz teljes körűen visszajárnak az ügyfeleknek. A hiba következtében a magyar ügyfeleknél június 26-án 18–20 óra között mintegy 780.000 jogosulatlan terhelés történt több mint kétmilliárd forint értékben. 

Az Apple által akkor kiadott tájékoztatás szerint visszaélésre utaló jeleket nem találtak az incidens során, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe. 

A jegybanki közlemény jelzi, hogy újra fizetési problémák vannak az Apple-nél. 

Az MNB ennek nyomán haladéktalanul felvette a kapcsolatot a pénzforgalmi szolgáltatókkal és intézkedéseket kezdeményezett az ügyfelek védelmére. A jegybank szorosan együttműködik e tevékenység során a vele állandó munkakapcsolatban lévő Magyar Bankszövetséggel.

Már a fizetési problémák első időszakánál világosan látható, hogy a bankok többsége a korábbihoz képest jól felkészült e helyzetre és azonnali lépéseket tettek az ügyfelek biztonsága érdekében. 

Az elsődleges, még meg nem erősített adatok szerint a korábbi problémáktól eltérő módon így jóval kevesebb ügyfelet érint a fennakadás

 – jelzik közleményükben.

Az MNB – amely számára elsődleges a pénzügyi piacok stabilitása és az ügyfelek biztonsága – folyamatosan tájékoztatást nyújt a továbbiakban is a fejleményekről.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!