Ismeretlenek a Hajdú-Bihar Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat internetes domainje alá tartozó e-mail címről, a Coca-Cola nevét felhasználva küldenek adathalász e-maileket, hogy azokkal becsapjanak másokat. Az Origo birtokába is jutott egy ilyen levél, amelyben hanyag szerkesztéssel, rossz nyelvhelyességgel lehetetlenül nagy értékű nyereményeket helyeznek kilátásba.
Egész pontosan 950 ezer fontot és egy Teslát ígérnek "három szerencsésnek", mint a nyereményjáték győzteseinek a hamis e-mail küldői.
A nyilvánvalóan nem valódi, kizárólag a címzett becsapására hirdetett "nyereményjáték" hitelességét úgy próbálják a csalók növelni, hogy hivatalosnak tűnő azonosítószámokra illetve szelvényszámokra hivatkoznak.
Mutatjuk a csaló e-mailről készített képernyőfotót:
Azt, hogy egy valótlan, adathalász e-mail-ről van szó, a fentiek mellett az is egyértelművé teszi, hogy a csalók az e-mail végén arra szólítják fel a címzettet, hogy személyes adatait szintén e-mailben juttassa vissza hozzájuk.
Amennyiben ön vagy környezetében bárki megkapja ezt vagy az ehhez hasonló, adathalász e-mail-t, úgy arra semmiképp ne válaszoljon! Adatait ne küldje el ismeretleneknek, mert azok könnyedén visszaélhetnek azokkal.
A legjobb megoldás, ha a Coca-Cola nevével visszaélő e-mail-t (és minden, ezekhez hasonló elektronikus levelet)
azonnal töröl postafiókjából, akkor is, ha a levélszemét (spam) mappába érkezett, majd a törlés után levelezőrendszerének lomtárából / törölt elemek mappájából is törli a levelet.
Miként arról az Origo folyamatosan, figyelemfelhívási céllal beszámol, az adathalászatnak egyre változatosabb és egyre kifinomultabb formái léteznek. Ezért különösen fontos, hogy nagyon körültekintően járjunk el még a látszólag megbízható e-mailek kapcsán is.
Ahogy bemutattuk, az online csalók előszeretettel támadják a banki ügyfeleket különböző módokon, hogy azok pénzéhez hozzáférjenek. De számos támadási, csalási forma alapja az SMS, nyáron a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) próbáltak meg átverni gyanútlan embereket rövid szöveges üzenetekkel. Ezek mellett van bőven példa arra is, amikor egy-egy népszerű áruházlánc nevében próbálkoznak csalók adatok megszerzésével, amikkel később visszaélhetnek.