A Coca-Cola épp csak piacra dobta, máris megszünteti a legújabb termékét

Vágólapra másolva!
Hat hónappal piacra kerülése megszünteti a gyártását a Coca-Cola az egyik italának. Másik termék érkezik a helyére.
Vágólapra másolva!

A döntés meglepő, mivel az új termék célja az volt, hogy megszólítsák a fiatalokat. A Coca-Cola közleménye szerint a döntés része a vásárlói preferenciák kielégítésére irányuló, folyamatban lévő stratégiának - számolt be a The Sun.

Mindig azt nézzük, hogy mi tetszik ügyfeleinknek, és alkalmazkodunk hozzá

 – közölte a vállalat.

Coca-Cola Spiced, Coca-ColaSpiced, 'Sonic Desert' Presented By Coca-Cola Spiced And Topo Chico In Partnership With BPM Music
Coca-Cola Spiced. Fotó: Getty Images

A stratégia részeként a Coca-Cola Spiced fokozatosan megszűnik, hogy helyet adjon egy új, még be nem jelentett íznek, amely 2025-ben érkezhet a boltok polcaira.

Amikor először bemutatták, a Coca-Cola globális márka vezető igazgatója, Oana Vlad azt mondta: 

Ez Coca-Cola csak egy csavarral.

A rövid életű Spiced colát idén februárban mutatták be óriási felhajtás közepette.

A Coca-Cola a hagyományos ízt málnás jegyekkel ötvözte, hogy megszólítsa a Z generáció merész, ütősebb ízek iránti vágyát.

A cég marketingkutatása azt mutatta, hogy a „fűszeres” italok iránt egyre nagyobb az érdeklődés, a málna íze pedig nagy népszerűségnek örvend. Az ízt több mint ötmilliószor választották a Coca-Cola  automatáin 2022-ben.

Akkor a cég nem nevezte meg a fűszereket, amelyeket az italhoz adott, mert "nagy becsben őrzi a receptjeit".

Az ígéretes mutatók ellenére az új íz azonban úgy tűnik nem érte el a cég által várt hatást. Bár a vállalat nem közölt konkrét indokokat a Spiced leállítására, a szakértők szerint több tényező is szerepet játszhatott.

Úgy vélik a név körüli zűrzavar is közrejátszhatott a gyenge fogadtatásban, ugyanis a „fűszeres” elnevezés ellenére az ital valójában nem volt csípős, ami vegyes reakciókhoz és a vártnál alacsonyabb eladásokhoz vezethetett.

A cégre mostanában rájár a rúd, ugyanis augusztusban jelentették be, hogy hatmilliárd dollárnyi (2 190 milliárd forintnyi)kártérítést kell fizetniük.

Tavasszal pedig kirakták a Coca-Colát a világ egyik legnagyobb étteremláncából is: kizárólagos szerződést kötött a Subway szendvicsezőlánc a Pepsivel. Ennek értelmében a Coca-Cola cég termékei eltűnnek az éttermeikből. 2025 elejétől csak a konkurens üdítőitalait választhatják a vásárlók.

 


 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!