A döntés meglepő, mivel az új termék célja az volt, hogy megszólítsák a fiatalokat. A Coca-Cola közleménye szerint a döntés része a vásárlói preferenciák kielégítésére irányuló, folyamatban lévő stratégiának - számolt be a The Sun.
Mindig azt nézzük, hogy mi tetszik ügyfeleinknek, és alkalmazkodunk hozzá
– közölte a vállalat.
A stratégia részeként a Coca-Cola Spiced fokozatosan megszűnik, hogy helyet adjon egy új, még be nem jelentett íznek, amely 2025-ben érkezhet a boltok polcaira.
Amikor először bemutatták, a Coca-Cola globális márka vezető igazgatója, Oana Vlad azt mondta:
Ez Coca-Cola csak egy csavarral.
A rövid életű Spiced colát idén februárban mutatták be óriási felhajtás közepette.
A Coca-Cola a hagyományos ízt málnás jegyekkel ötvözte, hogy megszólítsa a Z generáció merész, ütősebb ízek iránti vágyát.
A cég marketingkutatása azt mutatta, hogy a „fűszeres” italok iránt egyre nagyobb az érdeklődés, a málna íze pedig nagy népszerűségnek örvend. Az ízt több mint ötmilliószor választották a Coca-Cola automatáin 2022-ben.
Akkor a cég nem nevezte meg a fűszereket, amelyeket az italhoz adott, mert "nagy becsben őrzi a receptjeit".
Az ígéretes mutatók ellenére az új íz azonban úgy tűnik nem érte el a cég által várt hatást. Bár a vállalat nem közölt konkrét indokokat a Spiced leállítására, a szakértők szerint több tényező is szerepet játszhatott.
Úgy vélik a név körüli zűrzavar is közrejátszhatott a gyenge fogadtatásban, ugyanis a „fűszeres” elnevezés ellenére az ital valójában nem volt csípős, ami vegyes reakciókhoz és a vártnál alacsonyabb eladásokhoz vezethetett.
A cégre mostanában rájár a rúd, ugyanis augusztusban jelentették be, hogy hatmilliárd dollárnyi (2 190 milliárd forintnyi)kártérítést kell fizetniük.
Tavasszal pedig kirakták a Coca-Colát a világ egyik legnagyobb étteremláncából is: kizárólagos szerződést kötött a Subway szendvicsezőlánc a Pepsivel. Ennek értelmében a Coca-Cola cég termékei eltűnnek az éttermeikből. 2025 elejétől csak a konkurens üdítőitalait választhatják a vásárlók.