A Packeta szolgáltatási fennakadásai után
a Sameday kapcsán is arról panaszkodnak tömegesen a felhasználók, hogy heteket késnek a csomagok.
A Pénzcentrum egyik olvasójának csomagjai egy hónapja állnak a cég raktárában, az easybox automaták telítettsége miatt ígérni sem tudtak neki semmit az ügyfélszolgálaton a kiszállítás várható időpontjáról.
A csomagkövető-rendszer szerint a webshoptól lassan egy hónapja átvett csomagot képtelenek kiszállítani az easybox automatába, és az ügyfél hiába jelezte számtalan alkalommal az ügyfélszolgálatnak a problémát, és volt nyitott más megoldásokra is, érdemi megoldást nem tudott felkínálni a cég. Csak annyit közöltek: egyhamar ne számítson arra, hogy megkapja a csomagját.
A komoly fennakadásokat megrendelésdömping okozza, így elképzelhető, hogy a Sameday is ezzel a problémával küzd, pedig még nem is indult el a karácsonyi bevásárlási csúcsidőszak.
Az Origo szeptember végén megírta, hogy akkor már hetek óta súlyos fennakadások voltak tapasztalhatók a Magyarországon piacvezető Packeta csomagküldő szolgáltatónál is. A Világgazdaság több olvasói jelzést is kapott erről, ezeket a jelzéseket megerősítik az internetes fórumokon fellelhető, tucatszám olvasható panaszok. A cég Facebook-oldalán rengetegen panaszkodtak, hogy a csomagjuk nem érkezett meg. Volt közöttük olyan, akinek akkor már 19 napja úton volt a csomagja Budapestről Halásztelekre, az illető szerint a vállalat az e-mailekre nem reagált, a telefont pedig nem vették fel.
A gazdasági portál megkereste a vállalatot, hogy közvetlenül tájékozódjon a kialakult helyzet mögött álló okokról. A Packeta válaszában a következőképpen jelölte meg a fennakadások okát. „Az elmúlt néhány hónapban fűztük szorosabbra együttműködésünket egy ismert, nagy távol-keleti webáruházzal (ez vélhetően a Temu – a szerk.). Ezáltal pedig a drasztikusan megnövekedett kezelendő csomagmennyiség.
A helyzetet azonban felismertük, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy helyreállítsuk a megszokott szolgáltatásminőséget
– fogalmaztak.
A Packeta ennek kapcsán jelzi, hogy a szerződési feltételeiben nem vállal időgaranciát a kiszállításra, azonban reklamáció esetén – a postai szolgáltatásokról szóló törvénynek megfelelően – 15 napos késedelmet követően megtérítik a feladási díjat.