A Gránit Bank Magyarországon népszerű mobilalkalmazásával – amely immár három nyelven érhető el - néhány perc alatt számlát nyithatnak a Romániában élő ügyfelek is. A szelfis számlanyitáshoz szükséges digitális ügyfélazonosítást az Onfido és a Gránit Bank együttműködése biztosítja.
Az Onfido Európa számos vezető bankjával működik már együtt annak érdekében, hogy az ügyfélazonosítás, a pénzmosás elleni védekezés és a digitális személyazonosság-ellenőrzés egyszerűbb és hatékonyabb legyen.
A díjnyertes, mesterséges intelligencia alapokra épülő ellenőrzési módszerei biztosítják az esetleges csalási kísérletek kiszűrését. Az Onfido által nyújtott szolgáltatás 195 ország több, mint 2500 személyazonosító dokumentumát tudja kezelni.
Magyarországon a Gránit Bank 2020-ban, nem sokkal az MNB ezt engedélyező döntése után vezette be a teljes értékű, szelfis számlanyitást a chippel rendelkező személyi igazolvány NFC-s telefonnal történő beolvasásával és szelfi videó készítésével.
Jendrolovics Péter, a Gránit Bank lakossági vezérigazgató-helyettese elmondta:
a Gránit Bank dinamikus növekedése és unikális lakossági szolgáltatásainak népszerűsége mostanra lehetővé tette a külföldi piacralépést.
Ehhez a szelfis számlanyitást és a mindennapi bankoláshoz szükséges szolgáltatások szinte teljes skáláját kínáló mobilalkalmazás mellett egy olyan partnerre is szükség volt, aki a maximális biztonság mellett magas ügyfélélményt tud biztosítani a számlanyitás során.
Az Onfido értékelése szerint Közép-Európa vezető szerepet tölt be a modern fintech szolgáltatások fejlődésében, amelynek egy fontos új eleme a Gránit Bank és az Onfido együttműködése. Mikhel Raag az Onfido digitális azonosítási megoldásainak vezetője aláhúzta: az Onfidonál büszkék vagyunk arra, hogy a mi megoldásunk biztosítja a digitális azonosítást és számlanyitást a Gránit Bank számára olyan innovatív funkciókkal, amelyek elősegítik a bank további növekedését - írja közleményében a Gránit Bank.