Fontos bejelentést tett az MVM, amely július 1-től az országban egyedüliként, egységes márkanév alatt biztosítja mind a földgáz-, mind a villamos energia egyetemes szolgáltatást, ami egyben azzal is jár, hogy az ügyfelek számára minden ügyintézési lehetőség egy központi felületen válik elérhetővé.
Az MVM Next törekvése, hogy megkönnyítse az egyetemes szolgáltatás keretében energiát vételező nem lakossági ügyfelei számára az online ügyintézést.
Mostantól minden egyetemes szolgáltatásra jogosult ügyfél ugyanazon az online felületen, az MVM Next weboldalán (mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat), illetve az MVM Next mobilalkalmazásban tudja intézni mind gáz-, mind áramügyeit.
Ez az újítás lehetővé teszi, hogy a korábban elkülönülő ügyfélszolgálati rendszerek helyett egyetlen, integrált platformon történjen meg az ügyintézés, ami egyszerűbbé és gyorsabbá teszi az ügyfélszolgálati folyamatokat.
Az online ügyfélszolgálat bevezetése nagy előrelépést jelent a korábbi rendszerekhez képest, ahol az ügyfeleknek különálló felületeken kellett kezelniük áram- és gázügyeiket. Az új platform és az MVM Next applikáció ezt a problémát orvosolja, így a nem lakossági ügyfelek könnyedén, egy helyen tudják rendezni energiaszámláikat, beküldhetik mérőállásaikat, vagy kezelhetik szerződéseiket. Az applikáció egyben kényelmes megoldást kínál azok számára is, akik mobileszközön szeretnék elérni az MVM szolgáltatásait.
A Promotions.hu kitér arra: az átalakítás részeként a korábbi online ügyfélszolgálati felületek, amelyek csak áram- vagy gázügyintézésre voltak alkalmasak, valamint az MVM Next EnergiApp október 31-én megszűnnek. Mint felhívták rá a figyelmet, az ügyfeleknek javasolt mielőbb regisztrálniuk az új online ügyfélszolgálati felületen annak érdekében, hogy zavartalanul folytathassák ügyeik intézését a digitális csatornán keresztül.
Egyébként az MVM lakossági ügyfelei már ugyanazon az online ügyfélszolgálaton és applikációban intézhetik gáz- és áramügyeiket, ideértve azokat is, akik 2021 szeptembere előtt az ELMŰ-ÉMÁSZ ügyfelei voltak. Ahogy az Origo korábban beszámolt róla,
azokat a lakossági ügyfeleket, akik földgázügyeiket már korábban is online, illetve okostelefonon intézték, a már jól ismert és könnyen használható felület fogadja áramügyintézésre is.
Nekik külön regisztrálniuk nem kell, a szokásos belépést követően, amennyiben áram- és földgáz-szerződéseikben megadott adataik megegyeznek, automatikusan hozzáférhetnek áramos felhasználóhelyeikhez is.
A korábbi ELMŰ-ÉMÁSZ ügyfelek azonban, akik csak az áramügyintézéshez rendelkeztek online regisztrációval, hamarosan már csak az MVM Next gáz-és áramügyintézésre is alkalmas, kibővült online ügyfélszolgálatán, illetve az MVM Next applikációban tudják számláikat online elérni és kifizetni.