Hónapok óta lázban tartja a magyarokat a dubai csokoládé, amely rendkívül felkapott termék a TikTokon. Az egyébként kifejezetten drága csokoládét azonban most otthon is elkészíthetjük - az ehhez szükséges alapanyagok november 25-től elérhetők a Lidl magyarországi áruházaiban - vette észre a Pénzcentrum a Lidl akciós kiadványában.
A pisztáciakrém 1199 forint, a Tahini szezámkrém 1299 forint, a hozzávaló tejcsokoládé 449 forint, a fehér csokoládé 399 forint, míg a Kadayif tészta 999 forintba kerül november 25-től az akció keretein belül.
A speciális boltokban 2-3 ezer forintért kapható az eredeti dubai csoki, 10 grammos kiszerelésben; de a nagy édességgyártók mellett már a magyar cukrászdák és csokoládé-manufaktúrák is felvették a kínálatba az édességét, így lehet utángyártott verzióra is pályázni.
Nemrég a svájci Lindt csokoládégyár is bemutatta saját közel-keleti ihletésű édességét, amivel hatalmas érdeklődést váltott ki Németországban. A limitált kiadású dubai csokoládé iránt olyan nagy volt a kereslet, hogy a vásárlók órákig álltak sorban az aacheni üzlet előtt, hogy megkóstolhassák a különlegességet.
Mint az a Lidl alábbi receptvideójában is látható, nem annyira bonyolult az édesség elkészítése:
Ahogy az Origo beszámolt róla, a Lidl Magyarország egyébként jelentős hatást gyakorol az egész magyar gazdaságra, ugyanis a magyar beszállítók több mint 4500-féle terméket értékesítenek a diszkontláncnak.
Ha valaki bekerül hozzájuk magyar beszállítóként, akkor az exportlehetőségek is megnyílnak előtte.
Egy sor egyéb szám is jól érzékelteti a Lidl Magyarország kulcsszerepét a magyar gazdaságban, hiszen az elmúlt öt évben több mint 1200 forint volt a cég „gazdasági lábnyoma”, a bruttó hozzáadott érték, az általuk befizetett adó a hazai GDP 1 – beszállítóikat is számítva 1,3 – százalékát teszi ki, a foglalkoztatást pedig az elmúlt öt évben majdnem 30 százalékkal növelték. Ez azt jelenti, hogy a kiskereskedelemben foglalkoztatottak 3,3 százaléka Lidl-dolgozó. A cég fontosnak tartja a fenntarthatóságot, ezért több intézkedést hoztak például a biodiverzitás és a zöldáram felhasználásának növelése, valamint a saját márkás termékek só-, illetve cukortartalmának csökkentése érdekében.