Visszatér a polcokra a Coca-Cola egyik népszerű üdítője

Vágólapra másolva!
Újra forgalomba hozza a Barrilitos üdítőmárka termékeit a Coca-Cola az Egyesült Államokban. A mexikói alapítású brand neve alatt elsőként Texas és Kalifornia államokban lehet majd megvásárolni a frissítőket.
Vágólapra másolva!

Újra piacra dobja a Barrilitos üdítőitalmárka termékeit a Coca-Cola az Egyesült Államokban. Az óriáscég egyértelműen a vásárlói nosztalgiára, valamint azokra a fogyasztói attitűdökre építve hozta meg a döntést, melyek az autentikus fogyasztói élményeket, valamint a régebben már megismert termékekhez való személyes illetve kulturális kötődést részesítik előnyben – foglalja össze a Food Dive.

Coca-Cola, cégjelzés
A Coca-Cola cégjelzése egy Santa Fe-ben működő mobil üzleten
Fotó: Unsplash / Maximilian Bruck

A régi-új üdítők először Texas és Kalifornia államokban lesznek elérhetők, de a vállalat szerint a közeljövőben Nevada és Oklahoma kiskereskedelmében is megjelennek. A Coca-Cola a Food Dive-nak eljuttatott tájékoztatásában jelezte, hogy a márka termékeinek forgalmazását néhány éve valóban leállították, ám a vásárlói igény miatt újra kaphatók lesznek a Barrilitos üdítők. A cég ugyanakkor azt is jelezte, hogy némileg változtattak a gyümölcsös ízű üdítők receptúráján, így bár a termékek "azonosak" a vásárlók által korábban megismertekkel, árnyalati különbségek lehetnek az ízekben a régen megszokottakhoz képest.

A vállalat döntése kapcsán érdemes arra is kitérni, hogy a vásárlói nosztalgia kiszolgálása – nem meglepő módon – megalapozott üzleti előkészítés eredménye. 

A Barrilitos márka 1938-ban indult Mexikó Monterrey városában. A Coca-Cola 2008-ban szerezte meg a márkát, 2017-ben bővítette is annak portfólióját, de a regionális újraindításra egészen mostanáig kellett várni. Miközben az üdítőt kétféle kiszerelésben továbbra is Mexikóban palackozzák, a Coca-Cola abban bízik, hogy az importüdítő találkozik a két debütáló államban élő latin-amerikai vásárlók igényével és ismerős ízek iránti keresletével.

A fogyasztási adatok szerint ugyanis a latin-amerikai vásárlók nem csak mint demográfiai csoport erősödik a régióban, hanem jövedelmi helyzetük is javul, azaz egyre több pénzt tudnak fogyasztásra fordítani. Az Egyesült Államokban a fogyasztási cikkek forgalomnövekedésének 16 százalékát a latin-amerikai vásárlók adták, miközben demográfiailag a 2022-től 2023-ig tartó népességnövekedés 71 százalékát adták. A Circana elemzőcég szerint az alfa és a Z-generáció több mint 25 százaléka identitását tekintve Latin-Amerikához köti magát. Ezek az adatok együttesen arra utalnak, hogy nagyon jelentős vásárlóerőt képvisel a kiskereskedelemben ez a társadalmi csoport, melynek fiatalabb tagjai keresik a kötődési lehetőséget múltjukhoz a fogyasztásban is.

A márka reklámja:

A Mexikóban gyártott Barrilitos négy ízben kapható: Mandarina (mandarin), Manzana (alma), Piña (ananász), és Ponche de Frutas (gyümölcspuncs).

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!