Meghatározó döntést hozott a Primark, erről tudniuk kell a vásárlóknak

Vágólapra másolva!
A megszokott formátumú Primark áruházaknál kisebb, eltérő kialakítással rendelkező divatáruház nyílt meg Portugáliában. Úgy tűnik, a vállalat is felsorakozik az olyan üzletláncok mellé, melyek hajlandók kisebb alapterületű boltokat üzemeltetni azokért a vásárlókért, akik nem akarnak utazni az általában külső városrészeken álló nagyobb boltokba.
Vágólapra másolva!

A Primark Portugáliában, a lisszaboni régióban található Montijo városban nyitotta meg első, új formátumú boltját, melyet várhatóan további üzletek nyitása követ majd hasonló kialakítással. A második ilyen üzlet az angliai Boltonban nyílik meg, várhatóan november végén.

A Retail Gazette helyszíni riportot közölt a Montijo-ban nyílt mindössze 2.500 m2 alapterületű boltról. Bár ez a méret szintén hatalmasnak tűnhet, valójában tört része a Primark-áruházak alapterületének (a budapesti Primark 3.100 m2 alapterületű, de ez sem számít nagynak más üzleteikhez képest, vagy például a Bostonban működő kétszintes, óriási áruházuk méretéhez viszonyítva).

image

A múlt hónapban megnyílt portugáliai boltban kínált ruházati termékek között éppúgy vannak női, férfi, és gyerek divatruházati termékek, valamint az üzlettér egy kisebb részében háztartási termékeket is kínálnak a vásárlóknak, és kialakítottak egy szépségápolási részleget is. A választék azonban minden termékkategóriában szűkebb, mint az áruházi kínálat.

A Primark üzletek kialakításáért felelős igazgatója elmondta, hogy a kis alapterületű boltnál a berendezések jelentős része újrahasznosított anyagokból készült. 

A Montijo városában megnyílt üzletükre inkább már pilot projektként tekintenek, mintsem kísérletre, ami azt jelenti, hogy az ott látottak várhatóan már a végleges változatai az új bolti formátum elemeinek. 

A cégnél azt is elárulták, hogy a kialakítás költségei csak minimális mértékben múlták felül egy hagyományos áruházak berendezésének költségeit, később pedig a kisebb méret és a használt anyagok nagyobb mennyiségű beszerzése miatt a kisebb üzletek megnyitása olcsóbbá válhat.

Primark, Bonn, illusztráció
Egy Primark áruház homlokzata (illusztráció)
Fotó: Unsplash / Paul Siewert

Nem a Primark az első, mely nagyobb áruházainak üzemeltetése mellett kisebb boltok megnyitásával próbálja megszólítani azokat a vásárlókat, akik kényelmi szempontból nem tesznek hosszabb utakat a nagyobb üzleteikbe. Például Magyarországon is megszokottá váltak a nagy Tesco áruházak mellett a kisebb "Expressz" típusú üzletek. A lakberendezési piacon pedig az elsősorban szintén hatalmas áruházairól ismert Ikea az, amely kisebb üzletek nyitásával kísérletezik, melyek akár városközpontban is elhelyezhetők.

A Primark jelentős, nemzetközi szereplő a divatáruk piacán. Magyarországi piacra lépését óriási várakozás előzte meg, ahogy megírtuk, nemrég hazánkban megnyitotta első áruházát a ruházati kereskedő, melynek eddig legközelebbi boltjaiért Bécsbe vagy Pozsonyba kellett utazniuk a magyar vásárlónak. A hazai bolt megnyitását óriási érdeklődés kísérte, erről az Origo is beszámolt.

Írtunk arról is, hogy a budapesti üzletnyitás több mint 8 millió eurós beruházásból valósult meg, és több mint 180 munkahelyet teremtett a régióban.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!