A Buckeye Bullet karbonszálakból épült, hossza meghaladja a kilenc métert, tömege az 1,8 tonnát. A 800 lóerős járművet az Ohiói Állami Egyetem hallgatói fejlesztették ki a sportautókat gyártó Venturi cég közreműködésével. Az autó neve egyébként vadgesztenyegolyót jelent.
A járművük 100 km/h-val döntötte meg az elektromos autók eddigi, 1999-ben felállított sebességrekordját a Bonneville-i sóstó kiszáradt medrében, bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) általi hivatalos elismerés még hátra van.
A csapat 2004-ben már étlépte az 500 km/órás sebességhatárt, bár akkor a meghajtás alapja még üzemanyagcellás volt. Később hasonló sebességet értek el hibrid megoldással, a mostani verzió azonban teljes egészében akkumulátorokra támaszkodik. A "száguldó szörnyeteg" 1600, a laptopokéhoz hasonló, kompakt lítium-ion akkumulátort használt a rekord eléréséhez.
A Buckeye Bulletnek ez már a harmadik (a készítők elvenezése szerint 2.5-ös) változata
A siker elsősorban az akkumulátorokban tizenegy év alatt bekövetkezett fejlődésnek köszönhető. A kutatók munkájuk fő motivációjaként egyébként az akkuk teljesítményének feltárását nevezték meg.