A csapat Alaszka északi partjáról, Prudhoe Bayről indult. Ezután a pánamerikai főútvonalat követte a Sziklás-hegységen, Mexikón és Dél-Amerikán át egészen Ushuaiáig, ahová kedden délután érkeztek meg 26 ezer kilométer megtétele után.
A 400 lóerős SRZerót néha öröm volt "megtankolni", mint például július 3-án, a túra kezdetekor az alaszkai Chena Hot Springsben, ahol geotermikus energiából nyert áram állt rendelkezésre - nyilatkozták a csapattagok. "Az SRZerót szó szerint olyan energiával töltöttük fel, amelyet egyenesen a földből vettünk, abszolút zéró szén-dioxid-kibocsátással" - írta a program blogján Alex Schey, az utazás gépészmérnök szervezője. A járművet a londoni Imperial College mérnökei fejlesztették ki.
A csapat elmondása szerint később mégis a töltőpontok felkutatása volt a a 14 országon áthaladó 70 napos út legnagyobb nehézsége. Ha viszont sikerült találni egyet, az SRZero egy töltéssel hat órán át is képes volt haladni több mint 400 kilométeren át. Ez a teljesítmény többek között annak eredménye, hogy a jármű fékezéskor tárolta a felszabaduló energiát.
A kocsi nagy teljesítményének köszönhetően hét másodperc alatt gyorsul 96 kilométer/órára, végsebessége pedig eléri a 200 kilométer/órát. Andy Hadland, a csapat szóvivője elmondta, remélik, hogy a sikeres kísérlet megváltoztatja majd az elektromos autókról kialakult nézeteket, és sok fiatalembert arra ösztönöz, hogy mérnöknek tanuljon, és valósítsa meg saját programját.