A Deepwater Horizon fúrótorony katasztrófája nyomán 795 ezer köbméter nyersolaj ömlött a Mexikói-öböl vizébe, ami óriási pusztítást okozott az élővilágban. A BP olajtársaság közölte, hogy 2010 szeptemberében sikerült véglegesen betonnal lezárnia az olajömlés helyét, de a helyi környezetvédők szerint nem ez a helyzet.
Két héttel ezelőtt Stuart Smith New Orleans-i ügyvéd arról számolt be, hogy augusztus 13-án a BP negyven bérelt hajót indított a Macondóhoz, amelyek olajfogó csapdákat helyeztek ki a területen. Erre reagálva két helyi önkéntes környezetvédő szervezet, az On Wings of Care és a Gulf Restoration Network magánrepülőgépet küldött a hajók után, és az így készült fotókon egyértelműen kivehetők a víz felszínén terjengő olajfoltok a katasztrófa helyszínének közelében:
Ez után a Mobile és Baldwin megyei napilap, a Mobile Press-Register újságírói is hajót béreltek, hogy bizonyítékokat gyűjtsenek. "Olajbuborékok emelkednek föl a mélyből, amelyek sárgás színű foltként jelennek meg a víz felszínén. Ezek a foltok aztán egy-két méter széles szivárványos sávokká terülnek szét, amelyek olajszagot árasztanak" - írták riportjukban. A lap munkatársai által begyűjtött vízmintát a Louisianai Állami Egyetem (LSU) két vegyésze vizsgálta meg. Az eredmény szerint lehetséges, hogy az olaj a lezárt, MC252 kódjelű kútból származik, de ezt az alacsony koncentráció miatt nem lehetett biztosan megállapítani. Az LSU vegyészei szerint további helyszíni vizsgálatok lennének szükségesek.
Az olajtársaság cáfolja az újabb olajszennyezés hírét. A múlt héten a BP szóvivője, Justin Saia kijelentette, hogy sem a BP, sem a parti őrség nem észlelt szivárgásra utaló jeleket a Macondo-kút környékén. A cég közleményében az áll, hogy automata tengeralattjáróval figyelték meg a kutat, a kamerák által közvetített élő képet elemezték a parti őrség illetékesei is.