Az elektromos autók elterjedését a magas áruk mellett leginkább az akkumulátor feltöltésének körülményessége nehezíti. A kaliforniai székhelyű Better Place vállalkozás ötletével öt percre csökken a hosszadalmas, rendszerint legalább hat órás folyamat. Az akkumulátort elég bérelni vagy lízingelni. A szerződött partner behajt az akkucserélő állomásra, ahol az automata kicseréli a lemerült telepet. Ezt azután az állomás alagsorában kialakított töltőhelyen feltöltik, és a következő partner rendelkezésére bocsátják.
A Better Place negyven állomásból álló hálózatot létesített Izraelben, ahol a nagy mennyiségű hasznosítható napenergia révén gazdaságos közlekedési alternatíva lehet az elektromos autó. Shai Agassi, a cég izraeli származású alapítója eddig 750 millió dollárt gyűjtött a bérakku-rendszer minél szélesebb körű elterjesztéséhez, olyan nagyágyúkat is megnyerve, mint Bill Clinton korábbi amerikai elnök, illetve Simon Peresz izraeli államfő.
Egy feltöltéssel ritkán alig lehet 200 kilométernél többet autózni egy elektromost autóval. A Mercedes A elektromos változata pont ennyit tud. A kaliforniai Tesla Model S-sel, az 5-ös BMW-k és az Audi A6-osok konkurenciájának szánt járművel már 480 km-t is lehet autózni, de ezért pluszpénzt kell fizetni az 57 ezer dolláros alapáron felül. Ahol viszont kiépül a bérakku-rendszer, csak az állomáshálózat nagysága korlátozza, hogy milyen messzire juthat el valaki (és vissza!) a környezetbarát autójával.
A Better Place-től bérelhető vagy vásárolható elektromos Renault Fluence ZE járművek fedélzeti komputere a tulajdonos vezetési szokásainak elemzésével javasolja a megfelelő útvonaltervet, amely éppen a megfelelő időben érinti a következő akkumulátorcserélő állomást. Alapesetben a Renault elektromos autója 185 kilométert tesz meg egy feltöltéssel.
Az ötletnek van árnyoldala is: az autót át kell alakítani ahhoz, hogy az akkucserélő robot hozzáférjen a telephez. Ezért egyelőre egyfajta autótípus szerepel a kínálatban, ám Agassi a Nissan Leaf és a Chevrolet Volt/Opel Ampera beemelését is tervezi (előbbinek 175, utóbbinak 40-80 kilométer a hatótávolsága).
A bérakku-állomások lehetséges helyszíneit a korábban számítógépes szakemberként tevékenykedő Agassi matematikai modellekkel tervezte meg. "A technológiának az embert kell szolgálnia" - mondta a bérakku-koncepció lényegéről Barak Hershkovitz, a cég műszaki igazgatója. "Mindig azt kérdezgetem a fejlesztés közben, hogy vajon az anyám tudná-e használni?"