Minden lobbicsoport a saját területét favorizálja, amikor az új kormányzati negyed helyszíne kerül szóba. Az MTI-nek nevük elhallgatásával nyilatkozó ingatlanpiaci szakértők, illetve szereplők egyik része a Parlament épületéhez közelebb lévő helyszínekre adta a voksát, míg mások úgy vélték, a távolabbi, de a Dunán hajóval elérhető helyszínek is versenyben maradhatnak.
A Parlamenthez két lehetséges helyszín van a legközelebb: a WestEnd 2, amely a Ferdinánd híd túlsó oldalán épül majd a Trigránit beruházásában, illetve attól kissé északabbra, a Rákosrendező pályaudvar területe. Ráadásul ez utóbbi a MÁV tulajdona, tehát a telekből bevételhez juthatna az állam.
Az elképzelt konstrukció ugyanis az lenne, hogy egy profi fejlesztő - a kormány igényei szerint - építené fel a létesítményeket, majd hosszú távra bérbe adná az irodaházakat a magyar államnak. Így a meglévő minisztériumi épületek eladásából befolyt vételár - egy összegben - kerülne be a költségvetésbe.
A szintén Trigránit-tulajdonban lévő Millenniumi városközpont - a szakértők többsége szerint - már nem bír el egy ekkora fejlesztést.
A két legdélebbi pont a Csepel-sziget északi csücske, illetve átellenben, a kelenföldi Kopaszi-gát és környéke. A szakértők egy része ezeket távoli helyszíneknek tartja, míg mások éppen a Duna miatt vélik esélyesnek mindkét helyszínt. Párizsban például természetes lenne, hogy az ott dolgozók hajóval érik el a belvárost. "Nálunk a vízi közlekedésnek nincs kultúrája" - hangzott az ellenérv.
Új helyszínként került be a képbe a Corvin sétány a Józsefvárosban. Itt amúgy is körülbelül annyi irodát tervezett a befektető Futureal csoport, mint amennyire a központi államigazgatásnak szüksége lenne. A befektető minden fórumon hangoztatja, hogy az észak-déli metró, valamint a körúti villamos jó tömegközlekedést biztosít a területnek.