Várhatóan 2008 végére készül el a 700 férőhelyes várgarázs. A beruházás építési engedélye jogerőre emelkedett, és február elejére befejeződik az építkezés utolsó előkészítő munkálata, a Cortina-fal maradványainak kézi-régészeti feltárása - derül ki a fejlesztő Raiffeisen Ingatlan Zrt-nek az [origo]-hoz eljuttatott közleményéből.
Ezzel megkezdődhet a mélygarázsépítés első ütemének, a Csikós-udvar alatti 300 férőhelyes parkolónak a kivitelezése, nettó 2,25 milliárd forint beruházási költséggel. A munkaterület átadásától számítva tizenkilenc hónap a kivitelezés időtartama.
A Budai Várnak a Budavári Kht. gondozásában lévő része, azaz a volt királyi palota területe, a Dísz tér környéke, valamint a lelátó sétányok teljesen autómentes területté válhatnak a beruházás eredményeként.
A mélygarázs-projekt része egy átfogó és komplex várfejlesztési programnak, amely számos létesítmény építését és a vár infrastruktúrájának jelentős fejlesztését irányozza elő. (Ilyen, például, a Honvéd Főparancsnokság hajdani épületének - most lakatlan rom - a rekonstruálása.) Az Új Magyarország-program keretében alapvetően EU-források bevonásával kerülhet sor a fejlesztési koncepció megvalósítására, esetleg már a közeljövőben.
A mélygarázs első ütemének helyszíne, a Vár régészeti feltárásai alapján az egyetlen lehetséges helyszín a célra: a Csikós-udvar alatti terület bizonyítottan alkalmas mélygarázs létesítésére. Ez a terület valaha a királyi palotának a megközelítési útvonala volt, illetve a lovardának adott helyet. A kezdődő beruházás területén soha nem állt épület vagy régészeti szempontból értékes objektum, csupán út vezetett itt valaha.
"A Csikós-udvar tulajdonképpen egy soha be nem fejezett rendezési terület volt. A mélygarázs projekt segítségével rendezett, parkosított felületet kap, új arculatával pedig alkalmassá válik turisztikai hasznosításra is, aminek már készen vannak a tervei" - tájákoztatott Szamkó Katalin, a Budavári Kht. ügyvezető igazgatója.
A beruházás eredményeként megújul a Karakas pasa tornyától induló, úgynevezett Török kert elnevezésű szoros (jelenleg szemétgödör) és a középkori királyi vár egyik hajdani védműve, a szárazárok is. Az érdeklődő budapestiek egyébként fentről, a Hunyadi udvarból figyelemmel kísérhetik majd az építkezést.
A Budavári Kht. által kiírt pályázatot elnyert konzorcium a megállapodás szerint közlekedőket, a garázsból a Szent György térre és a Palota-udvar területére vezető lépcsőket és lifteket is köteles megépíteni.