Magyarországon is működik már az Egyesült Államokból származó, úgynevezett nyitott ház értékesítési módszer. Lényege, hogy a közvetítő a szokásosnál nagyobb szabású kampány segítségével nyílt napot hirdet, és a jól "felkészített" ingatlanban fogadja a potenciális vevőket.
A győri Open House franchise-hálózat nevében szerepelteti az angol kifejezést, de a cég hagyományos közvetítéssel is foglalkozik - tudta meg az [origo] Molnár Kristóf cégvezetőtől -, már csak azért is, mert a nyitott ház módszer nálunk egyelőre gyerekcipőben jár.
Az Open House tulajdonosai közgazdaságtant hallgattak a New York Állami Egyetemen, onnan ismerik a technikát. A cég két év alatt eddig közel 20 ilyen megbízást fogadott el, de tevékenységét hamarosan kiterjeszti Győrön és Szombathelyen túlra, elsősorban Budapestre.
Ennek legfőbb indoka, hogy a fővárosban található a legtöbb nagy értékű ingatlan. A nyitott ház metódus ugyanis csak egy bizonyos értékhatár (kb. 30 millió forint) fölött kifizetődő, az viszont mindegy, hogy lakásról vagy házról van szó.
Ha az eladó jó ötletnek találja a nyitott ház ötletét, az iroda 50-100 ezer forintos költségű kampányt indít, a direktmarketing-fogások mellett a helyi és akár az országos sajtóban való hirdetési felületeket is felhasználva. A nyílt napon megjelenő vevőjelöltek a profi értékesítők mellett banki tanácsadókkal is konzultálhatnak.
Az Open House ezek után árverésre is lehetőséget ad: a helyszínen bejelenti a kikiáltási árat, majd két hétig - az interneten vagy írásban - licitálni lehet az ingatlanra. Ritka, hogy sikerül nagyon felverni az árat, de nem is nagyon megy lefelé. Működik a "tömegpszichózis", két licitből egy eladással végződik, ami elég jó arány - fogalmazott Molnár Kristóf.
Elmondása szerint az Egyesült Államokban a nyitott ház 10 évvel ezelőtti elterjedése óta 20 százalékkal javult az ingatlanértékesítés hatékonysága, és a remények szerint előbb-utóbb Magyarországon is befuthat. Az iroda sokat vár attól, hogy az egyik győri lakópark új építésű lakásait részben így fogja hirdetni.