De bármi is legyen, a vállalkozások mindig azt akarják majd, hogy a közönség megtalálja őket. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk néhány jóslatot a jövőbeli SEO-trendekről Perger Tamás, a Marketing Consulting Kft. ügyvezetőjének segítségével, hogy a keresőoptimalizálás erőfeszítései sikeresek legyenek 2024-ben és azt követően is.
Az AI volt az egyik legelterjedtebb tartalommarketing trend ebben az évben. Mindenkinek van rálátása. Az emberek azt állították, hogy a mesterséges intelligencia megöli a tartalomírást, a mesterséges intelligencia elavulttá tenné a szövegírókat, és még az AI írása sem valódi. És néhányan kíváncsiak, hogy az AI által generált keresési eredmények megölik-e a SEO-t.
Íme az igazság. A generatív AI valójában forradalmasítja a tartalom létrehozását és előállítását. De ez nem veri az alapvető emberi pszichológiát. Az emberi lények természetüknél fogva kíváncsiak. Kérdéseinkre mindig választ keresünk.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy az AI ne lenne hatással. Támogathatja a keresési rangsorok emelkedését azáltal, hogy SEO-ra optimalizálja a tartalmat. A mesterséges intelligencia emberfeletti sebességgel is tud kutatásokat végezni, adatvezérelt betekintést nyerhet, és tömeges kiegészítő tartalmat hozhat létre. Csak nem szabad mindenre használni.
Legfontosabb tudnivalók: Gondoljon az AI-ra, mint SEO szakértő asszisztensére, aki a SEO optimalizálásával kapcsolatos nehézségeket végzi. Az olyan mesterséges intelligencia platformok, mint a ChatGPT és a Google Bard ésszerűsíthetik a SEO-kutatást azáltal, hogy több ezer kulcsszóötletet generálnak másodpercek alatt, és csoportosítják őket klaszterekbe. Ezenkívül a megfelelő beviteli és felszólítási stratégia használatával az AI szerkesztheti és felülvizsgálhatja a tartalmat, hogy javítsa SEO optimalizálását.
2023 februárjában a Google közleményt adott ki, amely szerint mindig a minőségi tartalmat fogja előnyben részesíteni, függetlenül attól, hogy ember vagy mesterséges intelligencia hozta létre. Azt is bejelentették, hogy a mesterséges intelligencia tartalom generálása elsősorban a keresési eredmények rangsorolásának manipulálása érdekében sérti a Google spamre vonatkozó irányelveit.
A generatív AI használata tömeges tartalom gyors létrehozására az egyik leggyakoribb hiba, amelyet a marketingesek elkövetnek. A középszerű tartalom áradata arra késztette a Google-t, hogy növelje a tartalom minőségének befolyását az algoritmusában.
Tehát, mivel mindenki ugyanazt az általános mesterséges intelligencia tartalmat készíti, az élvonalban lévők a legmagasabb szintű tartalmakat hoznak létre, amelyek kritikusak az előkelő helyezéshez. Még jobb, ha találsz SEO tartalomírásban jártas szakértőket.
A legfontosabb tudnivalók: Ez egyfajta ironikus. A mesterséges intelligencia az átlagos szintű tartalom soha nem látott mértékű generálására szolgáló képesség megteremtésével új hangsúlyt helyezett a magas szintű emberi tartalomra. A légmentes mesterséges intelligencia-tartalomkészítési stratégia megvalósítása, amely biztosítja, hogy személyes emberi hatást vigyen be a marketingbe, az egekbe fog kerülni a rangsorban.
Hangalapú és mobil keresés
Könnyű elérhetősége és kezelése miatt, első évében a hangalapú keresés az egekbe szökött a statisztikai nulláról a globális keresési mennyiség körülbelül 10 százalékára. Ez körülbelül 50 milliárd hangalapú keresést jelent havonta. 2026-ra az egyesült államokbeli internetfelhasználók több mint fele használ majd hangalapú keresési asszisztenst.
A hangalapú keresés máris két dolgot okozott. Először is, az emberek másképp beszélnek, mint ahogy gépelnek. A hangalapú keresések általában hosszabbak, mint a gépelt keresések. Ez minden eddiginél fontosabbá teszi az olyan eszközöket, mint a „long tail” kulcsszavak.
Másodszor, az emberek gyakran hangalapú keresést használnak, hogy olyan terméket vagy szolgáltatást találjanak, amely a közelükben van, így a helyi keresőoptimalizálás is kritikus fontosságú.
A hangalapú keresés szintén kéz a kézben jár a mobiltelefonokkal. A Google már a mobil-első indexelést helyezte előtérbe, és a webhely mobil verzióját használja elsődleges forrásként az indexeléshez és a rangsoroláshoz. Emiatt a mobilbarát webhely létrehozása a keresőoptimalizálási trendek közé tartozik.
Fontos tudnivalók: ne csak SEO-ra optimalizáljon; cél a VSO (hangalapú keresés optimalizálása) is. A Siri, az Alexa és a Google Assistant egyre növekvő népszerűsége miatt minden tartalomelemet potenciális hangalapú keresésként kell kezelni. Néhány tipp a hangalapú keresés optimalizálásához:
Tegyél fel kérdéseket, és tartsd a tartalmat beszélgetős formában
A kattintásmentes keresések már egy ideje az egyik legszembetűnőbb SEO trend. Ezek akkor fordulnak elő, amikor a felhasználó úgy találja meg a választ, hogy nem kell felkeresnie a keresőmotor eredményoldalán (SERP) kívüli webhelyet. A nulla kattintással végzett keresések többsége a Google SERP funkcióinak eredménye. Ez lehet egy kiemelt részlet, a Helyi csomag a közeli vállalkozások kereséseihez, a receptek körhinta vagy a Google Shopping kibővített funkciói.
A kiemelt kivonat, amelyet néha „nulladik pozíciónak” is neveznek, gazdag találat az oldal tetején. Gyakran nagyobb szövegben. A Google megjelenít egy-két mondatot, amelyek közvetlenül válaszolnak a keresési lekérdezésre egy organikus találatból.
A legfontosabb tudnivalók: A SEO szakértők aggódnak a nulladik pozíció miatt, mert ez megszüntetheti a webhely forgalmát. De úgy gondoljuk, jobb, ha elfogadjuk a kiemelt részletet. Amikor nulla kattintást igénylő kereséssel szembesülsz, próbálj meg olyan hasznos tartalmat készíteni, amely arra készteti az embereket, hogy hosszú választ kapjanak. Hogyan? Íme néhány tipp:
2022-ben a Google egy újabb E-t adott az EAT mixhez. E-E-A-T, a tapasztalat, a szakértelem, az autoritás és a megbízhatóság rövidítése. A „tapasztalat” hozzáadása azt mutatja, hogy a szerző valós tapasztalata egy másik létfontosságú része a tartalom értékének meghatározásának.
De minden a bizalomhoz kötődik. Ha szakértelmet teremt a márka körül, akkor Ön egy adott téma vagy kérdés forrásává válik.
A webhely aktuális tekintélyének kialakításának egyik legjobb módja a témacsoportok beépítése.
A legfontosabb tudnivalók: A bizalom a jövőben a SEO-tartalom alapvető összetevője. A mesterséges intelligencia-botokkal, és más, a piacon kapható feketekalapos gyakorlatokkal olyan kiváló minőségű tartalmat hozhatsz létre, amely egyúttal tekintélyt is épít a téma köré, hogy felkeltsd az olvasók (és a Google) figyelmét.
Amíg vannak keresők, addig lesz SEO. A technológia fejlődésétől függetlenül készen kell állnunk a változó SEO-környezet befogadására és alkalmazkodására.
Ha frusztrált, hogy naprakész maradjon az összes változással kapcsolatban, egy megbízható marketing ügynökség lehet a segítségedre. A Marketing Consulting prémium SEO szolgáltatásai segíthetnek abban, hogy kiváló minőségű tartalmat hozzon létre, amely aktuális tekintélyt épít, és felfelé tör a keresési rangsorban. Beszéljen velünk, hogy megtudja, hogyan.