A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6
Vágólapra másolva!
A 19. századból egyenesen a 21. századba ugorhatna az ország, ha az ellenzék elfogadná a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások gyorsítását – állítja a kormány. Az ellenzék viszont hiányolja a garanciákat. Félő, hogy régészeti leletek vesznek el, és a környezet is megsínyli a hatástanulmányokkal nem alátámasztott, forgalmi adatokkal nem indokolt beruházásokat.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül29 bejegyzés
16:08
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Tasó László az előterjesztő

A pulpitusról ismerteti a törvényt.

16:10
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Versenyképességi kérdés

A magas színvonalú közlekedési kapcsolatok a munkaerő mobilitását, és más ágazatok sikerét is befolyásolják. Példaként a Selyemutat és a Borostyánutat említette.

16:12
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Modern úthálózat

Az egyes kivitelezések előkészítése a jelenlegi szabályok mellett 6 és fél évet vesz igénybe, ami sokkal több, mint maga a kivitelezés.

16:13
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Speciális szabályok

A speciális szabályokat kormányrendelet fogja meghatározni. 

16:15
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Párhuzamos eljárások

Az erdővédelmi, talajvédelmi eljárások egységesen a környezetvédelmi eljárásban lesznek lefolytathatók. Az épitésügyi eljárás az önkormányzatoktól és a környezetvédelmi eljárás bírósági megtámadásától függetlenül lefolytatható lesz.

16:17
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Régészeti feltárások

A régészeti feltárások egy időben a nyomvonal egészén egyszerre zajlanak majd.

16:22
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Egyéni, gazdasági és társadalmi érdek

A 13 törvénymódosítást 30 kormányrendelet követi majd a kor színvonalának megfelelő gyorsforgalmi kapcsolatok kiépítése érdekében. Rengeteg kiemelt beruházás hiusúlt meg eddig, pedig az egyes térségekben sokan várják ezeket a beruházásokat, nemcsak gazdasági, de biztonsági okokból is - utalt a négyes halálútra az államtitkár. Nem hiszi, hogy ebben a Házban olyan képviselők vannak, akik nem támogatják a térségek bekapcsolását és a vidék felemelkedését - mondta Tasó László.

16:27
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Boldog István a pulpituson

A Fidesz vezérszónoka gróf Széchenyi István szavait idézi, aki nemcsak beszélt az építkezésről, de meg is valósította azokat. A kisajátítási, környezetvédelmi és régészeti eljárások túlságosan lelassítják a beruházásokat. A földek megszerzése és a közművek kiváltása annál nehezebb, minél lakottabb egy térség. 

16:28
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Évekig tartó eljárások

Egy környezetvédelmi engedély megszerzése akár két évig is eltarthat. De a többi eljárás is rendkívül időigényes, gyakran ex lex állapotok kiváltására van szükség.

16:29
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Törvény helyett kormányrendelet

A jövőben a kiemelt beruházásokról kormányrendelet dönt, mert nem lehet minden kiemelt beruházásra törvényt hozni. 

16:32
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Érdekek ütköznek

Egyéni érdekek ütköznek közérdekkel. A tulajdonosok az esetek többségében nem kérdőjelezik meg a kisajátítást, maguk is elismerik, hogy a közőútfejlesztés közérdek, csak a kisajátítás összegét vitatják. A kártalanítási perek esetén, amennyiben a kisajátítás alapját nem vitatják, a jövőben köztes ítélet gyorsíthatja a kivitelezéseket.

16:35
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Régészeti feltárások

A jövőben nem akkreditált intézmények is végezhetnének régészeti feltárást. A feltárások gyorsítására külön rezsimet hoz létre a kormány.

16:36
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Nyomvonal kijelölése

Amennyiben van rá lehetőség, cél, hogy a nyomvonal ne jó minőségű földeken haladjon keresztül. 

16:38
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Közérdek

A közérdekre hivatkozás sokszor visszaélésre ad okot, ebben az esetben azonban sok magánérdek összességéből adódik - összegzett Boldog István, a Fidesz vezérszónoka.

16:40
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

MSZP: válságtünet

Józsa István, az MSZP vezérszónoka szerint válságtünet, amikor egy kormány infrastruktúrális beruházásokkal akarja beindítani a gazdaságot. Kár, hogy ezt eddig nem ismerték fel, mert akkor a 6 és fél évből már négyen túl lennénk és nem kellene elővenni a nagy fejszét az engedélyezési eljárás újrafaragásához. 

16:42
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

A kisajátítás helyénvaló

A kisajátítás helyénvaló, a cél is helyes, de a metodika, hogy egybetolnak olyan eljárásokat, ahol az egyik kimenetele befolyásolhatja a másikat, erősen vitatható. Az MSZP szerint nem elfogadható, hogy önkormányzati rendelet hiányában a kormány dönthet: az önkormányzati hatáskör mégiscsak egy jogforrás.

16:46
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Nagy szavak: "mai kor kihívásai"

A törvényjavaslat nem a kor kihívásainak megfelelő színvonalú megoldásokat mutat fel, hanem kapkodásra utal, pedig a magyar  közmondás szerint "hamar munka ritkán jó". Egy óra jó tervezés, sokszor ezerszeres költségeket takarít meg. Ez igaz az eljárásokra is, amelyeket ki kell érlelni. Semmi garancia nem olvasható ki a törvényből az eljárások egyeztetésére - véli az MSZP.

16:48
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Garanciákra van szükség

A szocialisták üdvözlik, hogy a kormány kilépett bénultságából, de a támogatható célok mellett egyelőre túl nagyok a kockázatok, ezért további egyeztetésre és garanciákra van szükség - mondta Józsa István. 

16:52
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

M4-es autópálya ügye

Amiért bevállaltam ezt a felszólalát az az M4-es ügye, ami egy környezetvédelmi hatástanulmány miatt bukott meg, pedig az autópályát már a 2010-es kampányra vizionálták a szocialisták- ismertette személyes szempontjait Földi László. A kereszténydemokraták vezérszónoka szerint a törvény legnagyobb pozitívuma az eljárások gyorsítása.

16:54
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Nem az önkormányzatok átveréséről szól

Nem az önkormányzatok átveréséről van szó, hanem a megfelelő partneri viszony kialakításáról a kivitelezők és az önkormányzatok között. A térség fejlesztése az M4-es autópálya megépítése nélkül elképzelhetetlen.

16:58
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Üzletemberek vadászterülete

Hasonló nagyberuházásokból több kormányközeli cég tollasodott meg az elmúlt időszakban. Ezek a cégek nem szabadpiaci versenyben, hanem állami és önkormányzati beruházásokból szerezték a vagyonukat - állítja Volner János. Miért öt év után vették észre, hogy 6 és fél évig tart az engedélyezési eljárás? A Jobbik számára az is kérdés, hogy ezek a nagyberuházások miért kerülnek ilyen rengeteg pénzbe. 

17:02
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Gyarmati infrastruktúra

Az Európai Unió tagállamai a saját iparuknak teremtenek infrastruktúrát. A beruházások nyertesei olyan magyar cégek, mint a Közgép és a nagy európai építőipari cégek: a Strabag és a Swietelsky. Még az építőanyag sem magyar, hanem nyugati tulajdonban van, akár a tégla, vagy a betonelemekre gondolunk.

17:05
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Pénzszivattyú

Ezen a területen is egy pénzszivattyú működik kormányzati közreműködés. Bárcsak 19. századi tempóban épülnének a beruházások - utalt Boldog István felszólalására! De az a helyzet, hogy a 19. században Vác és Budapest között gyorsabb volt a vasútközlekedés, mint ma. 

17:09
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Nyilvánvaló a politika felelőssége

A Jobbik szerint a szabályozás kialakítása egyértelműen a politika felelőssége. A Fidesz arra kéri az ellenzéket, hogy csorbítsa saját jogait és egyezzen bele abba, hogy innentől kormányrendeletben dönthetnek a kiemelt beruházásokról, ami nonszensz. A Jobbik a hatástanulmányokat is hiányolja a beruházásokról történő döntéseknél. Az M4-es beruházást 60 %-kal drágábban hagyta jóvá a kormány, mint amennyiért autópályák épülnek Németországban. Miért csak a Simicskával történő összeveszés után kifogásolja a magas árat a kormány? - kérdezte.

17:11
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Tárgyi emlékek veszélyben

A Jobbik kénytelen tartózkodását kifejezni a törvénnyel szemben - összegzett Volner János. 

17:14
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

LMP: rövidtávú gazdasági érdekek

Rövidtávú gazdasági érdekek semmisítik meg a hosszútávú intézményi garanciákat - kezdte Schmuck Erzsébet, az LMP vezérszónokaként. A közérdek egyértelműen pozitív vélelmezése hamis. A közjavakat meg kell óvni a vegyes javaktól - fogalmazott. A közúti, különösen a gyorsforgalmi utak hatása, azok használóin kívül egyértelműen negatív, annak költségeit az egész társadalom kénytelen fizetni.

17:16
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Közúthálózat terhe

A közúthálózat együttes terhét kell figyelembe venni. Nem új utak felépítésére, hanem az alsóbbrendű utak felújítására van szükség: ez segítené a helyi gazdaságot. Nem mindegy, hogy a természetes élőhelyeket milyen mértékben szabdaljuk föl. 

17:19
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Környezeti vizsgálatok megkerülése

A törvényjavaslat mégis a stratgéiai környezeti vizsgálatok megkerülésére törekszik. A településrendezés engedélyezése utólag is megszerezhető. A kormány, döntéseit a helyi önkormányzatokra is ráerőltetheti. 

17:25
április 29, 2015
Vágólapra másolva!

Túl sok kiemelt beruházás

Az elmúlt időszakban 240 beruházás volt kiemelt, már csak az a kérdés, hogy van-e olyan beruházás, ami nem az. A forgalmi adatok nem igazolják vissza az új utak szükségességét. Felelős kormánytól az lenne elvárható, hogy ne az igényeket generálja, hanem a meglévő igényeket elégítse ki. Az LMP a csoport-, és magánérdekek közjó elé helyezését nem támogatja - zárta felszólalását Schmuck Erzsébet. A vita folytatódik, de a vezérszónoki felszólalásoknak vége. Köszönjük a figyelmet!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!