"Tudom, hihetetlennek tűnik, de a vészhelyzet kialakulásában nem az a legfontosabb, hogy kioldottuk-e a futóművet" - nyilatkozta a
Blikknek Hegedűs Zoltán, aki jelenleg szabadságát tölti családjával a Balatonon.
A sérült gép fekete dobozának adatait pénteken nyilvánosságra hozta a magyar légihatóság. "Landolás előtt a kapitány, a másodpilóta és a fedélzeti mérnök között felborult az együttműködés" - nyilatkozta a Blikknek Antal Zoltán légügyi igazgató."A TU-154-es levegőben töltött utolsó öt percét rekonstruáltuk" - mondta Pető György , a Légiügyi Igazgatóság sajtófőnöke. Kiderült: landolás előtt a személyzet nem olvasta fel a kötelezően előírt teendők listáját - így a futómű kiengedésére szólító utasítást sem. Valamennyi műszer működött, amikor legalább kétszázhúsz kilométeres sebességgel a betonra siklott, és 350 métert csúszott a hasán a gép.
(Blikk)
(MTI)