A nemzeti Autópálya Rt. kapcsolati igazgatója, Bakonyi István az [origo]-nak elmondta, hogy a korábbi B nyomvonaltól eltérően a DC2B, (közismerten D) megnevezésű nyomvonal Görbeháza helyett Pród után ágazna el Nyíregyháza, illetve Debrecen felé. Pród a két nagyvárostól körülbelül egyforma távolságra helyezkedik el, Görbeházától - a korábbi elválási ponttól - alig 8 kilométerre dél-keletre.
![]() |
Közös sajtótájékoztatóján Kosik Attila, az NA Rt. vezetője és Mádi László, a fidesz országgyűlési képviselője a D változat mellett sorakoztatta fel érveit. Mádi László telefonon közölte az [origo]-val, hogy egyelőre csak mérlegelik a különböző alternatívák nyújtotta előnyöket, de biztos benne, hogy sikerül kompromisszumot kötni. A sajtótájékoztató után jó hangulatú megbeszélést folytattak a témáról a nyíregyházi polgármesterrel, a debreceni alpolgármesterrel és a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés elnökével - közölte a politikus. A nyomvonalról szóló végső döntés a közlekedési minisztérium kezében van.
Szerdán, szintén Nyíregyházán, egy másik sajtótájékoztatón Kovács Kálmán, az előző kormány közlekedési minisztériumi államtitkára a D változattal szemben érvelt. Szerinte a D változat miatti hosszabb út megnöveli a környékbeliek benzinköltségét, és az engedélyeztetési procedúra elodázhatja az autópálya befejezését. Ez utóbbit Kosik Attila sem tagadta.
Az M3-as autópálya Polgár utáni nyomvonala heves politikai viták tárgyát képezte az elmúlt hetekben. Nyíregyháza szocialista polgármestere vitatta a D nyomvonal alátámasztására a NA Rt. és a Debreceni polgármester által felhozott szakmai érveket. A gazdasági miniszter nyilatkozatában azt állította, hogy nem adtak utasítást a nyomvonal megváltoztatására.
[origo]
Ajánló: