Egyelőre még a konzorciummal szerződéses viszonyban álló társaságok pontos száma sem ismert, mindössze annyit tudni, hogy a beszállítók és az alvállalkozók száma 300-400 közé tehető.
A szóvivő elmondta: a cégek döntő hányada hozzájárulását adta neve szerepeltetéséhez. Turgyán Tamás arról is beszámolt, hogy a konzorcium egy "ellenőrzőegységet" állított fel, amely az építések helyszínén - az M3-ason, az M7-esen és az épülő szekszárdi, illetve polgári hidaknál - vizsgálja, hogy melyik cég alkalmazottai végzik a kivitelezési munkálatokat s a vállalkozások "legális" kapcsolatban állnak-e a beruházóval.
Érdemes megjegyezni: a lap már több alkalommal megkísérelt hozzájutni az autópálya-építésben részt vevő cégek listájához, a társaság azonban - az alvállalkozó cégek hozzájárulásának a hiányára hivatkozva - nem adta át az általa foglalkoztatott cégek neveit. Holott Orbán Viktor kormányfő múlt heti nyilatkozata szerint a sztrádaépítésben közreműködők neve nem titkos, csak meg kell kérdezni.
A konzorciumtól a lap megtudta: folytatódik azon cégek - Körép Kft. és Hope-Bau Kft. - szerződéseinek az ellenőrzése, amelyek a korrupció gyanújába keveredtek. A két társaság által kötött megállapodások teljes körű vizsgálata még nem fejeződött be. Az azonban bizonyosnak látszik, hogy a Körép Kft. - miként az M7-esen - az M3-as építésére szerzett megbízatása "átjátszásával" is szerződésszegést követett el, mivel anélkül adta tovább rábízott hídalapozási és a földmunkálatok elvégzésének jogát, hogy tájékoztatta volna megbízóit. (Az M3-as esetében a Körép Kft. által a Hope-Baunak átadott megbízás értéke meghaladja a félmilliárd forintot.) Annak a gyanúja viszont a konzorcium vezetése szerint eloszlott, hogy a cég, illetve alvállalkozója az - M7-eshez hasonlóan - M3-ason is kenőpénz fejében adta volna tovább a fővállalkozótól kapott megrendelést.