Minden egyes autóépítési beruházásnál, vagyis az M7-esnél, M3-asnál, M0-ásnál és a gyorsforgalmi utaknál is az Általános Mérnöki Iroda (ÁMI) végzi az úgynevezett független mérnöki feladatokat - közölte Turgyán Tamás, a Magyar Autópálya-építő Konzorcium szóvivője. A kivitelező csak akkor fizet az elkészült munkákért, ha az ÁMI elvégezte a minőségi ellenőrzést - tette hozzá.
A gyorsforgalmi utak építésével kapcsolatban megnövekedett feladatok miatt az ÁMI Kft. élén "erőátcsoportosítással" egybekötött vezetőváltás van folyamatban - előbbi azt jelenti, hogy a minőség-ellenőrző cég bővíti műszaki létszámát - nyilatkozta a szóvivő.
Karsay László ügyvezetőtől a cég irányítását Sinka Lajos vette át - tájékoztatta a Magyar Hírlapot Turgyán Tamás, aki azt is közölte: Karsay László, aki eddig az Uvaterv Rt. műszaki főosztályát is vezette, ezután a részvénytársaságnál látja el feladatát.
A Vegyépszer Rt. egyik alvállalkozója a gyorsforgalmi úthálózat megépítésénél az Uvaterv Út- és Vasúttervező Részvénytársaság. Székhelye pedig azonos a legnagyobb állami beruházás, az autópálya- és gyorsforgalmiút-építés minőségén őrködő Általános Mérnöki Iroda Kft. székhelyével.
Amennyiben az Igazságügyi Minisztérium naprakész cégnyilvántartását jobban szemügyre vesszük, ez azért nem lehet csoda, mert az Út- és Vasúttervező Rt. az egyik tulajdonosa az autópálya és gyorsforgalmi útépítésnél független mérnöki teendőket elnyert cégnek, az Általános Mérnöki Iroda Kft.-nek.
Ám nemcsak az Uvaterv rendelkezik tulajdonnal az Általános Mérnöki Irodában, hanem egy másik autóút-építő alvállalkozó, a Polaris Építőipari Rt. is - egyik saját társasága, a Polber-Bau Beruházásszervező és Ingatlanforgalmazó Kft. révén. Utóbbi ugyanis az Általános Mérnöki Iroda Kft.-ben szintén tulajdonos.
A Polaris Rt.-t is - amelynek egyik tulajdonosa a konzorcium másik tagja, a Betonút Rt. - a Vegyépszer Rt. foglalkoztatja alvállalkozóként az úthálózat-építésben. A Polber-Bau névváltoztatás előtt áll: az ügyvezetés a Geo-Bau elnevezés bejegyzését kéri a cégbíróságtól.