Majoros János, a kivitelezést végző Magyar Autópálya-építő Konzorcium létesítményi főmérnöke a Népszabadságnak elmondta: saját hatáskörben döntöttek az újraépítés mellett, mivel szeretnék elkerülni, hogy később esetleg a már üzemelő autópályát kelljen átépíteni. A főmérnök szerint a problémát az okozta, hogy a tervezés idején még más volt a talaj teherbíró képessége a több évig tartó aszály miatt. A két tiszai árvíz után azonban jelentősen megemelkedett a talajvízszint, és így módosultak a terület hidrológiai jellemzői. A bel- és talajvíz az évek során alámoshatta volna az eredetileg tervezett (és már felépített) töltést, ezért a korábbi tervek módosítására volt szükség.
Arra a kérdésre, hogy a jobb pálya töltésének problémái nem jelentkezhetnek-e majd később a már leaszfaltozott bal pálya alatt is, a mérnök azt válaszolta: a két pályatest közötti szintkülönbség elég nagy ahhoz, hogy ott már más talajjellemzőkkel lehessen számolni. Majoros János arra egyelőre nem tudott válaszolni, mennyibe kerül majd a nem várt többletmunka. (A konzorcium egyébként az M3-as egy kilométerét körülbelül 1,3 milliárd forintért építi.) A főmérnök szerint emiatt nem csúszik a kivitelezési határidő, az eredetileg tervezett időpontban, november 30-án biztosan megindulhat a forgalom Füzesabony és Polgár között - írja a Népszabadság.
Korábban: