Az indokul felhozott érv azért érdekes, mert az MTV csak profitálhat az ügyletből, a hirdetéseket megszerző cég a jutalék levonása után megmaradó összeget átutalja az MTV-nek. Sőt az adMaster kétmilliárd forint befizetését garantálta, akkor is, ha ennél kevesebb kereskedelmi bevételt szerezne az MTV-nek.
A döntés hátterében az áll, hogy a köztévé tulajdonosi jogait gyakorló kuratórium elnökségében a közelmúltban felvetődött: érdemes lenne házon belül megoldani a reklámidő eladását, megspórolva ezzel a jutalékot. Ez egyébként módot ad arra, hogy megszabaduljanak mindkét társaságtól.
Az In Médiáról kiderült, kifejezetten erre a célra hozták létre, tehát nincs a magyar piacon felmutatható referenciája. Ráadásul a cég az Orbán Viktor médiatanácsadója, Wermer András körüli társaságok egyike. Az adMasterrel szembeni kifogás az, hogy ugyanez cégcsoport magyar leánya, az Arbo Média korábban - az MTV mai vezetése szerint - nem kellő eredménnyel végezte a reklámidő értékesítését.
A házon belüli megoldásra vonatkozó tervet Mendreczky Károly MTV-elnök nemrég benyújtotta a kuratórium elnökségének. Ennek alapján valószínű, az idén várhatóan kétmilliárd forint alatti reklámbevétel begyűjtését maga oldja meg az MTV, mégpedig az általa alapítandó társasággal. Ennek előfeltétele volt a tender eredménytelenné nyilvánítása.