Az Európai Beruházási Bank (EIB) a korábbi 20 év helyett legalább 25 évre hajlandó hitelt nyújtani a 4-es metró megépítéséhez - számolt be Demszky Gábor a bank alelnökével folytatott berlini tárgyalásairól. Az EIB a korábbi 5 helyett 7 éves türelmi időre hajlandó hitelt adni, a teljes beruházási költség 50 százaléka helyett 75 százalékos mértékig. A hitel igénybevételéhez az szükséges, hogy a kormányzat és a főváros minél előbb egyezségre jusson a 4-es metró finanszírozásáról. Kedvező esetben a megállapodást még az idén aláírhatják.
A főpolgármester a várható költségekről elmondta: az eredeti 10 állomásos nyomvonal, amelyet 2008-ra helyezhetnek üzembe, mintegy 6-700 millió euróba kerül várhatóan. A 14 állomásból álló meghosszabbított nyomvonal 2010-re készülhet el, becsült költsége 850-950 millió euró. Mint mondta, a bank kedvezően ítéli meg a Kelenföldi pályaudvar-Keleti pályaudvar közötti szakasz Bosnyák térig való négy megállóval tervezett meghosszabbítását.