Nem jelent meg a Közbeszerzési Értesítő mai számában a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-nek az M3-as, a két M7-es és az M70-es autópályák továbbépítésére vonatkozó felhívása. Nagyházi Gyulától, a KT sajtóreferensétől megtudtuk, hogy az NA Rt. még el sem küldte az ezen útszakaszok építésére szóló előminősítéses nyílt közbeszerzési eljárás részvételi felhívását. Az NA Rt.-től nem sikerült megtudni, hogy miért késik a felhívás közzététele, hiszen olyan pályaszakaszokra vonatkozna, melyeknek előkészítése a meghívásos pályázaton már megtörtént. Ha az NA péntekig sem juttatja el a KT-hez a felhívást, úgy az értesítő jövő heti számában sem jelenhet meg.
Az előminősítési felhívás meghirdetése után 25 nap áll rendelkezésre az ajánlattevőknek, hogy jelentkezzenek az eljárásra. Ezt követően 30 napja van a kiírónak arra, hogy eldöntse, mely cégek felelnek meg az előminősítési kritériumoknak, melyektől kérnek árajánlatot. Az is elképzelhető, hogy ha csúszik a kiírás, a törvényből fakadó fellebbezési lehetőségek miatt idén már nem sikerül kiválasztani a kivitelezőket. Az NA Rt. annak ellenére nem jelentette meg a felhívást, hogy a társaság tulajdonosának, a Magyar Fejlesztési Bank Rt.-nek a közgyűlése is jóváhagyta a múlt héten a közbeszerzési kiírást.
A korábbi, meghívásos pályázaton az M3-as, a két M7-es és az M70-es autópálya-beruházásra érkezett legjobb ajánlatok összesített értéke 109,40 milliárd forint, ami 21 százalékkal kevesebb a Vegyépszer-Ganz alkotta Magyar Autópályaépítő Konzorcium (MAK) által ajánlottnál, e cégek eredeti, tárgyalások előtti ajánlata ugyanis 138,19 milliárd forintról szólt. Az M3-as Polgár-Görbeháza közötti 13 kilométeres szakaszára az Egút adta a legkedvezőbb pénzügyi ajánlatot, az M7-es Letenye-Becsehely 9 kilométerét a Betonút Rt. építené a legolcsóbban, míg az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi 20 kilométeres szakaszára - három híddal együtt -, illetve az M70-es Letenye-Tornyiszentmiklós közötti 18 kilométeres pályára a Strabag-Hídépítő páros adta a legjobb ajánlatot.
(OS)