Először fut a világ tévés csatornáin és a világhálón egyszerre egy harminc másodperces és egy két perces Magyarországot népszerűsítő klip, s bár ezeket sokan kritizálják, maga a tény jelentős előrelépés - közölte szerdán az Egerben megrendezett Váltás(?)kényszer című X. Jubileumi Országos Reklámkonferencián megtartott előadásában Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. (MT Rt.) vezérigazgatója.
Az MT RT. megrendelésére készült klipeket ugyan sokan kritizálják, de mégis jelentős és követendő lépésként könyvelhető el az országreklámban - mondta a vezérigazgató. Szerinte a felmérések azt bizonyítják, hogy a hazánkba érkező turisták 75 százaléka a környezetétől hallott információk hatására utazik Magyarországra és csak 25 százalékuk jön ide reklámok miatt.
Galla Gábor az ország reklámjának fontosságáról szólva megemlítette: célszerű, ha egy ország saját logóval rendelkezik. Hozzátette: Magyarország logójának elkészítésére több pályázatot is kiírtak az elmúlt években, de egyiknek sem lett nyertese, mert a bírálók egy munkát sem tartottak megfelelőnek. Így alakulhatott ki az a helyzet, hogy az országot külföldön reklámozó kiadványok vagy logó nélkül, vagy különféle emblémákkal jelentek meg.
Mindehhez járult az a hiba is, hogy Magyarország korábbi emblémája, amelyen a magyar zászló színei egy szív alakba rendeződnek, helytelenül az olasz trikolór színeit követte. Ezt a közelmúltban korrigálták és zöld-fehér-piros helyett immár piros-fehér-zöld színek ölelik körül a Magyarország feliratot.
Magyarország imázsát növelné, ha a jövőben az ország emblémája nem csak a turisztikai termékeken jelennének meg, hanem minden külföldre vitt magyar árun, mint ahogyan ez több külföldi országban már bevált szokás, közölte Galla Gábor.
A kétnapos X. Jubileumi reklámkonferenciát médiaszakemberek, reklámcégek vezetői, kutatók részvételével rendezte meg a Magyar Reklámszövetség, amelynek 500 vállalat és 500 magánszemély a tagja.