A BKV talpra állításához át kellene vállalnia az államnak a cég 25-30 milliárdos adósságát - mondta nemrég Demszky Gábor. A főpolgármester azt is közölte, hogy ha hamarosan nem változik a helyzet, akkor látványosan ritkítani kell a járatokat, és bizonyos napokon már el sem indulhatnak egyes járatok.
A BKV utoljára hat éve kapott állami támogatást, és számos intézkedés is nehezíti sorsát. A MÁV-val és a Volánbusszal ellentétben nem igényelheti vissza az üzemanyag jövedéki adóját, nem támogatják a fővároson kívüli HÉV-szolgáltatást, és a kormány az elmúlt három évben az inflációnál alacsonyabb áremelést engedélyezett a cég számára. Egyetlen bevétele van a központi költségvetésből: a tanuló- és nyugdíjas-bérletek után járó, évi 1,7 milliárd forintos árkiegészítés, amit nem a cég, hanem az utasok kapnak meg kedvezményben.