A csütörtök reggeli balesetben a fénysorompó hibátlanul működött, és a német busz sofőrjének, vagyis emberi hibának a következménye volt a baleset - mondta Szalay Gábor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium államtitkára az MTI-nek. Ebben a kereszteződésben csak fényjelzés, sorompó nem volt - ugyanígy működik Magyarországon 1479 vasúti átkelőhely. Egy átkelő átalakítása csapókaros átkelővé 20-30 millió forintba kerül. Jelenleg is folynak átalakítások, az erre kijelölt 250 fénysorompós átkelőből eddig 200-at alakítottak át - mondta az államtitkár.
Medgyessy Péter miniszterelnök a baleset kapcsán elmondta: nagyon komolyan el kell gondolkodni azon, nem kell-e növelni a vasúti átjárók biztonságát, például a fizikai korlátot jelentő sorompók üzembe állításával.
Pál Tibor, a Belügyminisztérium politikai államtitkára szerint a vasúti átjárókat illetően felül kell vizsgálni a jelenlegi biztonsági rendszert, hogy megfelelő helyen vannak-e a figyelemfelhívó táblák. Megjegyezte: a lámpás átjárókat karos sorompókkal kell kiegészíteni, és ennek nem lehetnek akadályai a költségek.