A rendőrség szerint a német turistákat szállító autóbusz sofőrje valamilyen okból nem vette figyelembe a fényjelző tilos jelzését, illetve nem nézett szét körültekintően, mielőtt a vasúti átjáróba hajtott volna. "Ebben az esetben ugyanis mindenképpen észre kellett volna vennie a közeledő gyorsvonatot" - mondta Herke Tamás. Magyarázatként hozzátette: a busz érkezési oldaláról mintegy 400 méter hosszan jól belátható a vasúti pálya.
A helyszíni rekonstruálás egy része a baleset kivizsgálásának, amelyet még további szakértői vizsgálatok egészítenek ki. A helyszíni szemlén részt vesznek német szakértők is. A baleset szemtanúinak meghallgatását követően egyértelművé vált, hogy a busz egyes híradásokkal ellentétben "nem szorult be" a vasúti átjáróba, a vasúti pálya mindkét oldalán lett volna helye - mondta pénteken Herke Tamás alezredes, Siófok rendőrkapitánya.
A Kapos Volán siófoki telephelyére beszállított összeroncsolódott autóbuszt pénteken még nem vizsgálják a szakértők. Jelenleg a roncsokat osztályozzák, elkülönítik.
A baleset helyszínére utazott péntek reggel Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter, aki azt nyilatkozta, hogy kizárólag a szerencsétlenül járt német turistabusz vezetőjének hibájából következett be a tragédia. A vasúti átjárók átalakításáról emondta: néhány hónapon belül, illetve a jövő évben nem lesz elegendő pénz ahhoz, hogy minden, kiemelten veszélyes kategóriába sorolt vasúti átjárót felszereljenek fél karos sorompókkal is, a szaktárca azonban szeretné felgyorsítani ezt a folyamatot.